גוגל ואמזון מציגות: מלחמת הכתובות הגדולה
החברות נאבקות על סיומות חדשות לכתובות אתרים, בהן free ו-search. הארגון שמנהל את המכירה סופג ביקורת על העדפת חברות גדולות
הרישום של כל סיומת עולה סכום בלתי ניתן להחזרה של 185 אלף דולר, ואם החברה שהשקיעה את הסכום זוכה בסיומת, היא צריכה לשלם ל-ICANN עוד 25 אלף דולר מדי שנה. קבלת השם איננה אוטומטית: אם יותר מחברה אחת רצתה לרשום אותו על שמה, מה שקרה מספר פעמים, הסיומות יימכרו במכירה פומבית.
השיטה עוררה ביקורת על ICANN, משום שהיא מעניקה עדיפות לחברות גדולות על פני אחרות. גוגל, למשל, השקיעה 18.7 מיליון דולר בנסיונות רכישה של יותר מ-100 סיומות דומיינים. החברה רצתה, שלא במפתיע, את הסיומות google ,goog ,youtube ו-plus. היא ואמזון נלחמות על שורה של סיומות דומיינים, ובהם wow, search, free ועוד. אפל רכשה רק סיומת אחת, .apple, ולא נראה שפייסבוק ניסתה לרכוש סיומות כלשהן.
המספר הגדול ביותר של בקשות נוגעות לסיומת app. גוגל, אמזון ו-11 חברות נוספות רצו בה. אחריה בדירוג: הסיומות home ו-inc (את שתיהן רצו 11 חברות בסך הכל),ו-art (10 חברות). תשע חברות רצו את הסיומות llc, blog, book ו-shop.
ה"גרדיאן" ציין כי מתוך 1,930 בקשות לשמות סיומת, רק 17 הגיעו מחברות באפריקה, לעומת 911 מצפון אמריקה. אמזון הגישה את 76 הבקשות שלה דרך המשרד שלה בלוקסמבורג דווקא, ככל הנראה למטרות מס.