שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
התעשייה

דיווח ברוסיה: יאנדקס תמכור לפייסבוק מניות בפייס.קום הישראלית

חברת האינטרנט הרוסית היא המשקיעה המרכזית בסטארט-אפ זיהוי הפנים הישראלי, שהמו"מ לרכישתו בידי פייסבוק נחשף אתמול ב"כלכליסט". יאנדקס ורודיום של דניאל רקנאטי השקיעו 4.3 מיליון דולר בפייס.קום בסוף שנת 2010

אסף גלעד 15:3129.05.12

התפתחות מעניינת במו"מ לרכישת פייס.קום בידי פייסבוק: האתר הרוסי Vedomosti דיווח הבוקר (ג') כי המשקיע המרכזי מאחורי חברת הסטארט-אפ הישראלית, מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס, עומד למכור את מניותיו בה.

 

המגעים לרכישת פייס.קום בעשרות מיליוני דולרים נחשפו אתמול לראשונה ב"כלכליסט", והידיעה זכתה לתהודה בבלוגים טכנולוגיים מובילים, ובהם The Next Web ו-Venturebeat. פייס.קום נחשבת לחברה המובילה בפתרונות תיוג פנים אוטומטי ברשתות חברתיות.

 

"מקור אנונימי סיפר ל-Vedomosti על המשא ומתן, וסיפר כי יאנדקס תקבל בתמורה מזומן ומניות פייסבוק", נכתב באתר. עם זאת, המקור לא הבהיר האם מדובר במכירת מניות יאנדקס בלבד לפייסבוק, או בהעברת החברה כולה לידי רשת החברתית.

 

יאנדקס מחזיקה ב-18.4% ממניות פייס.קום, והיא השקיעה יחד עם רודיום של דניאל רקנאטי 4.3 מיליון דולר בסוף שנת 2010. בעקבות ההשקעה הפך מנכ"ל החברה ארקדי ולווז' לחבר דירקטוריון בפייס.קום.

 

מנוע החיפוש הרוסי עושה כבר כיום שימוש בטכנולוגיה של פייס.קום וכך גם שירות אחסון התמונות של יאנדקס, שבו מאפשרת הטכנולוגיה לבצע תיוג אוטומטי של פנים. מלבד פייס.קום, יאנדקס השקיעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית Timebooker של יוצאי חברת זימונית.

 

מנוע החיפוש של יאנדקס מנוע החיפוש של יאנדקס צילום: בלומברג

 

פייסבוק לא מפסיקה לקנות

 

תחום הסלולר נחשב לאחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני פייסבוק: החברה ציינה במסמכי ההנפקה שלה כי מספר המשתמשים שנכנסים אליה ממכשירים ניידים עולה, והזהירה שהדבר יכול לאיים עליה אם לא תמצא דרך להפיק רווחים מכך. בניגוד לגרסה השולחנית, פייסבוק אינה מציגה פרסומות למשתמשיה בגרסאות הסלולר. רכישה של פייס.קום יכולה לאפשר לה לא רק להיעזר בטכנולוגיית תיוג התמונות האוטומטי, אלא גם להפיק בעתיד הכנסות מהשירות.

 

אם תיסגר העסקה, תהיה פייס.קום הרכישה השישית של פייסבוק, והשנייה מאז הנפקת הרשת החברתית. המאפיין המשותף לכל הרכישות הללו הוא נסיונה של הרשת החברתית למצוא מודלים חדשים להכנסות דרך הגרסה הסלולרית שלה.

 

יום לאחר שיצאה להנפקה נודע כי פייסבוק רכשה את אפליקציית המתנות החברתיות קארמה, שמזכירה למשתמשי הרשת החברתית אירועים מיוחדים בחייהם של חבריהם ומציעה להם לבחור מתנה המתאימה למאפיינים הדמוגרפיים שלהם ולטעמם. מוקדם יותר באותו חודש הודיעה פייסבוק על רכישת הסטארט-אפ Lightbox, אפליקציית שיתוף תמונות פופולרית במערכת ההפעלה אנדרואיד.

 

בתחילת אפריל ביצעה פייסבוק את עסקת הענק בת מיליארד הדולר של רכישת אינסטגרם, ובאותו חודש קנתה את TagTile, שמציעה לבתי עסק שירות ניהול קופונים ומועדוני לקוחות באמצעות אפליקציה. בתחילת החודש קנתה פייסבוק את Glancee, שמאתרת אנשים בעלי תחומי עניין דומים שנמצאים בסביבת המשתמש. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x