$
התעשייה

המפתחים הישראלים שדרגו את מנוע החיפוש של מיקרוסופט

צוות המרכז בהרצליה היה מעורב ביצירת בינג אקספרט, יכולת המאפשרת לגולשים עצות ממומחים בתחומם. "זהו העדכון הגדול ביותר של בינג אי פעם", אומרים בסניף הישראלי

הראל עילם 12:0323.05.12

צוות מפתחים ממרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה לקח חלק בפיתוח העדכון האחרון של מנוע החיפוש בינג, שנאבק בשנים האחרונות מול שליטת גוגל בשוק. הצוות הישראלי פיתח את בינג אקספרט, שמאפשר לגולשים לקבל טיפים, המלצות וביקורות רלבנטיות ממומחים הקשורים למנוע החיפוש.

 

מנכ"ל מרכז המו"פ, יורם יעקובי, הגדיר את השדרוג כ"עדכון הגדול ביותר של בינג אי פעם". צוות המפתחים יצר פיצ'ר חדש בשם "בינג אקספרט", שמאפשר למשתמשים המחפשים במנוע החיפוש לקבל טיפים, המלצות וביקורות רלובטיות ממומחים הקשורים לחיפוש שביצע. כך למשל, אם משתמש מחפש דגם מצלמה מסוים, הוא יוכל לקבל תגובות של מומחים למצלמות, שיופיעו בצדו הימני של המסך.

 

לפי יעקובי, הרעיון לפיצ'ר הגיע מצוות הפיתוח מישראל. הוא מסביר כי מיקרוסופט מנסה לעודד בחברה תרבות סטארט-אפים לכל דבר – אף שצוות הפיתוח שייך למיקרוסופט, עליהם "למכור" את הפיצ'ר למרכז החברה ברדמונד. "אנחנו בית חרושת לסטארט-אפים" אומר יעקובי. "אנחנו כל הזמן משקיעים בפרויקטים מעניינים ומקווים שהם ימצאו את דרכם לתוך מוצרים של מיקרוסופט".

 

יעקובי. "תרבות של סטארט-אפים" יעקובי. "תרבות של סטארט-אפים" צילום: יותם פרום

 

בינג אקספרט החל את דרכו לפני כשנתיים ככלי לשיווק חברתי, שהיה אמור לספק לך מידע נוסף והמלצות רכישה על בסיס רשימת אנשי הקשר. אבל גיא מרין, מנהל פיתוח במרכז בהרצליה, מסביר כי "במהלך הפיתוח הבנו שאנשים לא רוצים רק לשמוע מה חבריהם אומרים, אלא גם מה אומרים המומחים. האינפורמציה נמצאת בכל מקום, החוכמה היא לנתח את המידע ולהבין מי נחשב למומחה".

 

לזהות את הטרנד החם

 

הצוות של מרין פיתח שני אלגוריתמים המודדים מומחיות ומוניטין. מדד המומחיות סורק בלוגים, אתרים, ביקורות גולשים ורשתות חברתיות על מנת למצוא "מומחים" – אנשים שלפי ניתוח הטקסט מפגינים רמה גבוהה של מומחיות בנושא מסוים. האלגוריתם מיועד לנתח את כמות הטקסט ואיכותו. "אנחנו מלמדים את המחשב כיצד להבין מי נחשב למומחה", אמר מרין.

 

אבל גם אם האלגוריתם מצא מומחה למצלמות, אין זה אומר שהביקורת שלו בהכרח תסייע. מרין אומר כי האלגוריתם השני מיועד לבדוק את רמת המוניטין של המומחה ברשתות החברתיות, על בסיס לייקים, שיתופים, קישורים, ציוצים, כמות עוקבים וכו'. המטרה היא למצוא את "קובעי הדעה", מומחים שהדעה שלהם חשובה ומשפיעה, ולשלב את דבריהם במנוע החיפוש. לפי ברין, לרוב מדובר במידע שכבר מופיע בתוצאות החיפוש אבל אינן מדורגות גבוה מספיק.

 

העדכון החברתי של בינג זמין למספר לקוחות מצומצם בארצות הברית, ולפי יעקובי הפיצ'ר יפתח בהדרגה לכולם. מאגר הנתונים מתמקד כיום בתחום האוכל, ממסעדות ועד מתכונים. הוא כולל אלפי מומחים במספר ערים גדולות בארצות הברית, ובהמשך הוא צפוי לכסות מקומות נוספים ברחבי העולם ולהתרחב גם בתחומים אחרים. "עדכון המאגר מתבצע מדי יום" אומר מרין. בעתיד מתכוונת מיקרוסופט גם גם למדוד טרנדים – למשל, למצוא את המסעדה הכי חמה בניו יורק, על פי קובעי הדעה. 

 

מיקרוסופט. השדרוג שייתן פייט לגוגל? מיקרוסופט. השדרוג שייתן פייט לגוגל? צילום: בלומברג

 

"בינג מנסה ללכת מעבר לתוצאות החיפוש, לתת לך את כל המידע שאתה צריך", אומר מרין, ומציין כי החברה נמצאת במגעים עם רשתות חברתיות נוספות כגון פורסקוור, פינטרסט ו-Quora על מנת להפות את בינג לחברתי יותר. מנוע החיפוש כבר משתף פעולה עם טוויטר, פייסבוק ואף עם גוגל+ של המתחרה הגדולה.

 

ומה לגבי פרסום? האם בעתיד מומחים יוכלו לשלם על מנת להופיע במאגר? לפי מרין, התשובה היא כן, וזה דבר שהם חשבו עליו. "אנחנו כל הזמן חושבים על ערוצי מוניזטיציה נוספים. לא רק שמומחה יוכל להוסיף את עצמו, אלא גם על האפשרות שאתה תוכל לשלם על מנת לקבל דעה של מומחה, כמו רופא".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x