$
הנפקת פייסבוק

השופינג הסלולרי של פייסבוק: רכשה את אפליקציית המתנות קארמה

זוהי החברה החמישית בתחום הסלולר שהרשת החברתית קונה תוך פחות מחודשיים, בניסיון להגדיל את הכנסותיה בתחום על רקע הפיכתה לציבורית. קארמה מאפשרת להתאים למשתמשי פייסבוק מתנות לפי נתונים דמוגרפיים

דור צח 11:3919.05.12

פייסבוק מבצעת רכישה חמישית בתחום הסלולר תוך פחות מחודשיים: הרשת החברתית, שיצאה בסוף השבוע להנפקה הגדולה ביותר בתחום האינטרנט אי פעם, קנתה את אפליקציית המתנות החברתית קארמה. סכום הרכישה לא פורסם, אך 16 עובדי קארמה יעברו לפייסבוק.

 

קארמה מזכירה למשתמשי פייסבוק אירועים מיוחדים בחייהם של חבריהם, דוגמת ימי הולדת, ומציעה להם דרך מתוחכמת לבחור מתנה: היא נעזרת במידע שחבריו של המשתמש ברשת החברתית מפרסמים על עצמם, מצליבה אותו עם נתונים דמוגרפיים וכך מציגה את המתנה שאמורה להיות המתאימה ביותר. האפליקציה הושקה בפברואר לאייפון ואנדרואיד.

 

החברה, הפועלת מסן פרנסיסקו, כתבה בבלוג הרשמי שלה כי למרות הרכישה תמשיך אפליקציית קארמה לפעול כרגיל. הרשת החברתית, כמו ענקיות טכנולוגיה אחרות, ביצעו במקרים רבים רכישות על מנת לגייס אנשי מקצוע מוכשרים, תוך שהם סוגרים את המוצר של החברה שקנו.

 

"אנחנו מתרשמים מאוד מצוות קארמה וממה שהם השיגו בזמן קצר כל כך", נמסר בהודעה מטעם פייסבוק, "הרכישה משלבת בין האפליקציה החדשנית והמרגשת של קארמה לבין הפלטפורמה של פייסבוק, שמאפשרת לאנשים לחלוק ביניהם דברים בדרכים חדשות ומשמעותיות". קארמה זכתה לאורך חייה להשקעות מצד קרנות הון סיכון גדולות, דוגמת סקויה וקלייר פרקינס.

 

פייסבוק רוצה לזוז
אינסטגרם. מאז רכישתה קנתה פייסבוק עוד 4 חברות בתחום הסלולר אינסטגרם. מאז רכישתה קנתה פייסבוק עוד 4 חברות בתחום הסלולר

 

תחום הסלולר נחשב לאחד האתגרים המרכזיים של פייסבוק: החברה ציינה במסמכי ההנפקה שלה כי מספר המשתמשים שנכנסים אליה ממכשירים ניידים עולה, ואף הזהירה כי הדבר יכול לאיים עליה אם לא תמצא דרך להפיק רווחים מכך. בניגוד לגרסה השולחנית, פייסבוק אינה מציגה פרסומות למשתמשיה בגרסאות הסלולר.

 

רק השבוע, טרם הנפקתה, הודיעה החברה כי תקנה סטארט-אפ בשם Lightbox, המפתחת אפליקציית שיתוף תמונות פופולרית במערכת ההפעלה אנדרואיד. מטרת הרכישה על ידי פייסבוק היא ניכוס צוות המפתחים, ופעילות הסטארט-אפ תיסגר באמצע יוני.

 

בתחילת אפריל ביצעה פייסבוק את העסקה הגדולה ביותר שלה עד כה, כשרכשה את אפליקציית הצילום ושיתוף התמונות אינסטגרם תמורת מיליארד דולר. באותו חודש קנתה פייסבוק את TagTile, שמציעה לבתי עסק שירות של ניהול קופונים ומועדוני לקוחות באמצעות אפליקציה, ובתחילת מאי רכשה את Glancee, שמאתר אנשים בעלי תחומי עניין דומים שנמצאים בסביבה הסמוכה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x