$
התעשייה

החברה הישראלית שרוצה לגרום לפפסי להחזיק מעמד מחוץ למקרר

אופלון מרחובות, שפיתחה טכנולוגיה נגד התפתחות חיידקים ופטריות במוצרי מזון, חתמה על הסכם בהיקף של 8 מיליון דולר עם פפסיקו - ועשויה להרוויח עשרות מיליוני דולרים בתמלוגים

אסף גלעד 10:5729.04.12

חברת אופלון מרחובות, שפיתחה יריעות פלסטיק אנטי-בקטריאליות לאריזות מוצרים, חתמה על הסכם בהיקף של 8 מיליון דולר עם תאגיד פפסיקו לפיתוח משותף שיוביל לאספקת אריזות למוצרי הצריכה שלה.

 

חברת ח.מר שמחזיקה 25% מאופלון הודיעה לפני מספר ימים על עסקה עם ענקית מזון ומשקאות

עולמית של פיתוח משותף, הכולל גם תמלוגים עתידיים ממכירות שהיקפם מוערך בעשרות מיליוני דולרים. כעת מתברר כי ענקית המשקאות היא פפסיקו, בעלת המותגים פפסי קולה, חומוס סברה, דוריטוס וצ'ואי. במסגרת ההסכם פפסיקו תשתתף בעלויות הפיתוח של מוצרי אופלון על פני שלוש שנים, בהתאם לעמידתה באבני דרך בניסויים שהיא עורכת.

 

האריזות של אופלון (Oplon), שנמצאות בשלבי ניסוי בלבד, עשויות לעכב משמעותית התפתחות של חיידקים ופטריות במוצרי מזון. למשל, חלב יוכל להחזיק כחודש בטמפרטורת החדר, במקום יממה באריזה רגילה. מיץ פירות יוכל להחזיק בטמפרטורת החדר במשך שבועיים במקום יום וחצי באריזה רגילה.

 

אופלון מורחת שכבה של חומר אנטי בקטריאלי על הדופן הפנימית של האריזה ובכך משיגה את הארכת חיי המוצר. היישומים של אופלון לתחום המזון נועדו להקל על הפצת מוצרי צריכה במדינות שבהן שיטות קירור מזון אינן בנמצא כפי שהדבר נעשה במדינות מערביות, וכן להקל על יצרנים למנוע שימוש בחומר משמר.

 

בעלי המניות העיקריים בחברה הם חברת ח.מר עם 25%, קרן וואנקה עם 22%, והמייסדים גלב זילברשטיין וד"ר שמואל בוקשפן. ח. מר השקיעה בחברה בשנתיים האחרונות 2.6 מיליון דולר. לחברה גם יישומים אחרים ובהם מיכלי טיהור מים, שכבות אנטי-בקטריאליות לשתלים רפואיים, ומשחה להגנה על עור הפנים מפני אקנה.

 

מהחברה הישראלית לא התקבלה תגובה על הידיעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x