שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הסטארט-אפים המבטיחים 2012

מקומות 20-13: עולים על המסלול הבינלאומי

אפליקציית הניווט שנכנסה למיינסטרים, טכנולוגיית ה־WiFi המתקדמת ביותר, טלוויזיה דיגיטלית ניידת, ניהול עובדים מהבית, מסכי מגע, בורסה של שטחי פרסום, תיווך בין מערכות רפואיות ואיתור רמאי סלולר

אסף גלעד 11:5525.04.12

  • לכל הכתבות בפרויקט 50 הסטארט-אפים המבטיחים

     

    מקום 13

    Waze: עולה על המסלול הבינלאומי

     

    אפליקציית הניווט של ווייז נכנסה ב־2010 למיינסטרים הישראלי עם קרוב למיליון הורדות, והפכה לחבר סלולרי קרוב עבור רבים. ב־2011 החברה פרצה בענק גם לחו"ל: היא שילשה את מספר המנויים מ־5 מיליון אשתקד ל־15 מיליון כיום. עיקר הצמיחה נעשתה בארצות הברית, שם מדורגת ווייז כאפליקציית הניווט השנייה בפופולריות שלה ושם היא גם משתפת פעולה עם רשתות הטלוויזיה הגדולות, שוויתרו על דיווח יומי ממסוק ומשתמשות מדי בוקר בתמונת הפקקים של ווייז בערים הגדולות. במקביל הגדילה ווייז את הפופולריות שלה בדרום אמריקה, שם היא נחשבת לאפליקציית הניווט הפופולרית ביותר. באיטליה סופרת ווייז כבר כמיליון משתמשים, נוסף על צמיחה גבוהה בספרד, צרפת וגם במדינות מוסלמיות כמו מלזיה וקטאר.

     

    עם זאת, ווייז כמעט אינה מייצרת הכנסות. היא משלבת במפותיה סמלים מסחריים ומראה את הדרך לסניף הבנק או לתחנת הדלק הקרובה, אך כרגע מגבילה עצמה במודע ל־50 מפרסמים בלבד. בקיץ הקרוב היא עומדת להשיק לראשונה חבילת תוכנה שתאפשר למפרסמים לשלב פרסומות באפליקציה ברחבי העולם. במקביל ישיקו יצרניות רכב דגמי מכוניות שהחיישנים שלהן יוכלו להתחבר אל האפליקציה של ווייז ולדווח באופן שוטף למרכז הבקרה שלה על מזג האוויר בכל פינה, ואפילו על מקומות חניה שהתפנו. בכל מכונית כזו יוכל הנהג להתקין את הטאבלט או הטלפון האישי שלו, ולקבל אליו קופון מבצע למסעדה הקרובה - בחסות ווייז כמובן.

     

    עובדי ווייז במשרדים ברעננה. מככבים בטלוויזיה האמריקאית עובדי ווייז במשרדים ברעננה. מככבים בטלוויזיה האמריקאית צילום: תומי הרפז

     

    • לצפייה בחברות שדורגו במקומות 21 עד 50 לחצו כאן

     

    מקום 14

    Wilocity: להוריד סרט לסלולר בשנייה

     

    ווילוסיטי, שנוסדה על ידי ארבעה ישראלים יוצאי אינטל, מפתחת את טכנולוגיית ה־WiFi המתקדמת ביותר: ההתקן שפיתחה החברה מתבסס על תקן ה־WiFi המוכר, אבל קצב העברת המידע שלו גדול פי עשרה ויותר - הוא מגיע ל־4 גיגה־ביט לשנייה, ובמקרים מסוימים אף ל־7 גיגה־ביט לשנייה. שילוב של השבב של ווילוסיטי בסמארטפון, טאבלט, מחשב נייד, מקרן או טלוויזיה יאפשר תקשורת סופר־מהירה בין מכשירים: למשל, להוריד סרט באיכות HD בפחות משנייה מהמחשב לסלולרי, לגבות במהירות הבזק את תוכן הטאבלט לכונן, או להקרין סרט מהטאבלט למקרן. לעומת זאת, התדר שבו עובדת הטכנולוגיה לא עובר קירות בטון, ומוגבל לשימוש במרחב אחד.

    ווילוסיטי מתעתדת להשיק את השבב שלה לקראת הרבעון השלישי של השנה, ולמכור ממנו יחידות בכ־10 מיליון דולר עד סוף 2012. בין הלקוחות שאיתם כבר יש לה חוזים נמצאות דל, סמסונג ו־HP, וגם אפל מגלה עניין. בשלב הראשון היא תשיק שבבים למחשבים ניידים בלבד, ובהם גם מחשבי אולטרה־בוק מהירים, ובשנה הבאה תשיק שבבים דומים גם לטלפונים סלולריים ולטאבלטים - הליך שיסתייע ב־23 מיליון הדולרים שהחברה גייסה בסבב האחרון, שהעלה אותה להיקף גיוסים של 60 מיליון דולר.

     

    עובדי ווילוסיטי במשרדים בקיסריה. רשת אלחוטית מהירה פי עשרה עובדי ווילוסיטי במשרדים בקיסריה. רשת אלחוטית מהירה פי עשרה צילום: עמית שעל

     

    מקום 15

    Siano: השידור החי מגיע לטאבלט

     

    סיאנו נחשבת בשנתיים האחרונות למובילה העולמית בשוק שבבי הטלוויזיה הדיגיטלית הניידת. מדובר בשוק שאינו מוכר בישראל אך נחשב ללהיט בסין וביפן, ובאמצעותו אפשר להעביר, באמצעות רשת אנטנות ייעודית שאינה סלולרית, שידורי טלוויזיה חיים למכשירי טלפון סלולריים או טאבלטים. לפי שעה עדיין מדובר בשוק קטן, שהכניס לסיאנו, השחקנית הגדולה בתחום, פחות מ־40 מיליון דולר. אבל השנה צפויה להיות נקודת המפנה של החברה, כאשר ביולי יושקו בארצות הברית שידורי טלוויזיה דיגיטלית אלחוטית. סיאנו חברה לענקית התקשורת האלחוטית האמריקאית בלקין, ושתי החברות מתכוונות להשיק מתאם מיוחד למכשירי האייפון והאייפד, שיאפשר למיליוני אמריקאים להתחבר דרך המכשירים הניידים שלהם לשידורי טלוויזיה חיים ברשתות פוקס ו־NBC. רשת שנפרסה על ידי חברות הטלוויזיה תחבר את 126 הערים הגדולות לשירות, ותאפשר בשלב הראשון העברה של שידורים חיים של משחקי ליגת ה־NBA וליגת הבייסבול ישירות לכל נייד.

     

    במקביל חברה סיאנו גם ליצרניות רכב, והשיקה באאודי טלוויזיות דיגיטליות ניידות במושבי המכונית. בקרוב היא תעשה את זה גם עבור פולקסווגן, ולפי ההיענות של יצרניות הרכב בעוד כמה שנים כמעט ולא יסתובב על הכביש רכב שאינו מכיל טלוויזיה דיגיטלית, וסיאנו תבקש להצטרף לצמיחה בשוק זה. במקביל, היא תשיק השנה קופסת תקשורת שתאפשר צפייה בתוכני טלוויזיה גם באוטובוסים, מוניות ורכבות, באמצעות ה־WiFi.

     

    שוק שבבי הטלוויזיה הדיגיטלית צפוי לגדול מ־98 מיליון שבבים ב־2011 ל־160 מיליון שבבים ב־2015. עם עלייה בהכנסות והתקרבות לרווחיות כבר בשנה הקרובה, סיאנו יכולה להתחיל ולהתקדם בתהליך ההנפקה המתוכנן שעליו הכריז מנכ"ל החברה אלון עירוני.

     

    מקום 16

    Varonis: מנהלת את העובדים מהבית

     

    ורוניס היא חברת אבטחת מידע וניהול משתמשים ארגוניים, ומשתלבת היטב בטרנד הארגוני המאפשר לעובדים להתחבר מהבית או באמצעות המכשירים הניידים שלהם. המערכת של ורוניס מנטרת את אופן השימוש ביישומים השונים של הארגון ויודעת לבנות תמונת מצב של כלל המערכת. היא נחשבת לאחת החברות הצומחות בישראל, לאחר תקופה ארוכה של סטטיות עסקית, ועם זאת מצליחה לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך. בין לקוחותיה נמצאים תאגיד קונדה־נסט, אם סיסטמס, ג'ונפיר ומוזיאון MoMA בניו יורק. את החברה הקימו המנכ"ל יקי פייטלסון וסמנכ"ל הטכנולוגיות אוהד קורקוס בגיבוי השקעה מ־EMC - מה שהופך אותה, כמו במקרה של אקסטרים איי.או, למועמדת מובילה לרכישה על ידה.

     

    מקום 17

    N-trig: הביקוש למסכי מגע רק עולה

     

    אנטריג היא עדיין אחת מחברות הסטארט־אפ הישראליות המכניסות ביותר: מסכי המגע שהיא מייצרת למחשבים אישיים ולטאבלטים הכניסו לה ב־2011 קרוב ל־100 מיליון דולר - שיא של כל הזמנים עבור החברה שהפכה לרווחית בתוך זמן קצר. אנטריג הצליחה להכניס את מסך המגע שלה, המאופיין בתכונת מולטי־טאץ' (עיבוד מידע מכמה נקודות במקביל) ומאובזר בעט סטיילוס, ליצרניות מחשבים כמו HP, דל, לנובו וטושיבה. מיקרוסופט, משקיעה מרכזית בחברה, דואגת שלחברה יהיה תפקיד מרכזי גם בטאבלטים שמריצים את מערכת ההפעלה המבטיחה ווינדוס 8. עם זאת, כוונותיו של המנכ"ל עמיחי בן־דוד לצאת להנפקה נדחות בינתיים, בעקבות כמה רבעונים של ירידה במכירות, וקשה לראות כיצד 2012 מאפילה על השנה החולפת במכירות.

     

    מקום 18

    Matomy: בורסת הפרסום בוערת

     

    מטומי, גלגולה החדש של אדסמרקט הוותיקה, נחשבת כיום אחת החברות הגדולות באירופה בתחום רשתות האפילייט (רשת העוסקת בהפניית גולשים לאתרים תמורת חלק מההכנסות). הכנסותיה עומדות על כ־100 מיליון דולר, והיא מפעילה גם זירת מסחר המקשרת בין מפרסמים לבעלי אתרים - מעין בורסה של שטחי פרסום המוכרת אותם לכל המרבה במחיר, בהתאם לביקוש ולהקשר שבו מופיעות המודעות. בעל המניות המרכזי בחברה הוא יו"ר מקאן אריקסון אילן שילוח, יחד עם קרן הפרייבט אקוויטי ויולה שהצטרפה להשקעה בחברה לפני כשנתיים. מטומי ממשיכה להציג עלייה מרשימה בהכנסות וחצתה בשנה החולפת את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות. היא צפויה לצאת להנפקה כאשר תוכל להציג תחזית הכנסות של 200 מיליון דולר עם רווח תפעולי לפני מס (EBITDA) של כעשירית מכך, כמעט כפול מהרווח התפעולי כיום. במצב כזה, ניתן יהיה להדביק לחברה בעת ההנפקה תג מחיר של 400-300 מיליון דולר לפני הכסף ואכן, שילוח ושותפיו פועלים במרץ להנפיק את החברה בארה"ב, דבר העשוי להתרחש עוד השנה או בשנה הבאה, לאחר שכבר פגשו את כל בנקי ההשקעות הגדולים לצורך כך.

    מקום 19

    dbMotion: תופסת תאוצה באמריקה

     

    חברת התוכנה הרפואית די.בי מושן מפתחת מערכת המתווכת בין מערכות רפואיות המדברות בשפות שונות. היא בעצם יוצרת שפה משותפת בין חברות הביטוח, המרפאות הפרטיות וספקיות הציוד הרפואי, עניין שימושי בייחוד במערכת הבריאות האמריקאית המופרטת. בשנה שעברה דיברו התחזיות על מכירה אפשרית של החברה תמורת יותר מ־200 מיליון דולר; העסקה הזאת עוד לא יצאה לפועל, אבל בינתיים החברה הישראלית ממשיכה להגדיל את שווייה, במיוחד על ידי עסקאות חדשות עם בתי חולים בארצות הברית - שם המדינה מעודדת את בתי החולים לאמץ את המערכת של די.בי מושן באמצעות תמריץ בן 19 מיליארד דולר עבור שדרוג תשתיות ה־IT שלהן. טרנד נוסף, שבמסגרתו מתקשרים הרופאים הפרטיים יותר ויותר עם בתי החולים, משפר גם הוא את המאזן של החברה הישראלית, שמכניסה לקופתה עשרות מיליוני דולרים.

     

     מנכ"ל סיבידיה אלון אגינסקי מנכ"ל סיבידיה אלון אגינסקי צילום: אוראל כהן

     

    מקום 20

    cVidya: לאתר רמאי סלולר

     

    כבר שנים שסיבידיה נחשבת לחברה מבטיחה, שהכנסותיה גדלות מדי שנה: בשנה האחרונה הן עלו ב־20% ל־70 מיליון דולר. המערכת שפיתחה החברה עבור ספקיות טלקום מסוגלת לזהות רמאויות בשימוש בדקות שיחה סלולריות ולמנוע טעויות חישוב בחיוב משתמשים. עם זאת, בשנה האחרונה התגלה כי שווייה של החברה אינו גבוה ביחס להכנסותיה ונע סביב 100–150 מיליון דולר בלבד, וכי משקיעיה מעוניינים לממש את אחזקותיהם בה לאחר שהשוק שבו היא פעילה מגלה בגרות יחסית.


  • בטל שלח
      לכל התגובות
      x