$
אינטרנט

ההתלהבות סביב פינטרסט נרגעת: ירידה במספר הגולשים הפעילים

נתונים חדשים מלמדים שהעניין הראשוני שעוררה הרשת החברתית מתחיל לשכוך; עם זאת, האחראי על רכישות ומיזוגים בגוגל מביע בה עניין: "פינטרסט היא תופעה בלתי רגילה"

דור צח 17:0021.04.12

פינטרסט, הרשת החברתית המתבססת על שיתוף תמונות ותכנים אחרים סביב חלוקה לנושאים, זכתה בחודשים האחרונים להצלחה מסחררת. מספר הביקורים בה גאה, והיא נהפכה לרשת החברתית השלישית בארה"ב מבחינה זו - אחרי פייסבוק וטוויטר. אלא שנתונים חדשים מעלים שההתלהבות הראשונית סביב פינטרסט

שוככת.

 

רוב משתמשי פינטרסט נכנסים אליה דרך חשבונות הפייסבוק שלהם. AppData, שבודקת את השימוש באפליקציות צד-שלישי ובאתרים חיצוניים המתקשרים עם פייסבוק, מדווחת על צניחה במשתמשים הפעילים. אם ב-30 הימים שקדמו ל-1 במרץ נכנסו לפינטרסט 11.3 מיליון משתמשי פייסבוק, הרי שהנתון ב-1 באפריל עמד על 11.15 מיליון, וב-20 באפריל כבר צנח ל-8.3 מיליון.

 

עם זאת, מציין ה"ביזנס אינייסדר", מוקדם מאוד להגדיר את פינטרסט כהצלחה קצרת מועד. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הציגה הרשת החברתית קצב צמיחה חריג, ונראה שכעת מגיע השלב הקשה יותר מבחינתה: לבנות קהילה גדולה וצומחת שתישאר באתר לאורך זמן.

 

אחרי הנתונים האלה, סביר להניח, עוקבים בתשומת לב גם בגוגל. עסקת הענק שבה רכשה פייסבוק את אינסטגרם במיליארד דולר עוררה הערכות שלפיהן גוגל עשויה לרכוש את פינטרסט בתגובה. לגוגל יש סיבות רבות לעשות זאת: גוגל עשויה למנף את הפוטנציאל המסחרי הגדול של פינטרסט, בכך שתקבל מידע על הנושאים שמעוררים בגולשים השראה ותוכל להציע להם לרכוש את המוצרים המוצגים ברשת החברתית.

 

דיוויד לאווי, האחראי על רכישות ומיזוגים בגוגל, רמז בשיחה עם ה"אינסיידר" כי פינטרסט אכן עשויה להתאים לגוגל: "די ברור מה אנחנו מחפשים עכשיו", ציין "הבעיה העיקרית כעת היא גילוי של תכני וידיאו. אנחנו לא צריכים לפתור את בעיית ה'חברתיות' ביוטיוב, אלא לסייע בגילוי סרטונים שם, וחברתיות מאפשרת זאת". כשנשאל ישירות האם פינטרסט היא כלי גילוי טוב, אמר לאווי: "פינטרסט היא תופעה יוצאת מהכלל".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x