$
הייטק והון סיכון

חוזה הוליוודי נוסף למפתחת משחקי הפייסבוק פאנטקטיקס: "משחקי הרעב"

הסטארט-אפ הישראלי קיבל מקדמה של מיליוני דולרים מאולפני ליונסגייט כדי לפתח משחק שיתבסס על טרילוגיית המדע הבדיוני

אסף גלעד 10:4506.02.12

חברת הסטארט־אפ פאנטקטיקס (Funtactix) הופכת לחביבת אולפני הוליווד בפיתוח משחקי פייסבוק נלווים לסרטים. לאחר שנבחרה לפתח את משחקי הפייסבוק הרשמיים של "משימה בלתי אפשרית 4" ו"רנגו", חוברת החברה הישראלית לטרילוגיית המדע הבדיוני "משחקי הרעב", המבוססת על סדרת רבי־המכר של סוזן קולינס, שהחלק הראשון שלה יעלה לאקרנים בחודש הבא.

 

זהו שיתוף הפעולה הראשון של פאנטקטיקס עם אולפני ליונסגייט. ל"כלכליסט" נודע כי ההסכם כולל חלוקה שווה בהכנסות בין החברה לאולפנים. ההכנסות מרכישות של סחורות וירטואליות שיבצעו הגולשים צפויות להסתכם במיליוני דולרים בודדים בשנה.

 

נוסף על כך, פאנטקטיקס קיבלה מקדמה בת מיליוני דולרים לפיתוח המשחק. בניגוד לחברות המשחקים האחרות שיקבלו זיכיון לפיתוח משחקים לקונסולות ולמחשב האישי, ההסכם של פאנטקטיקס בנוי על שותפות וחלוקה בהכנסות, והוא ארוך טווח ותקף לכל טרילוגיית הסרטים.

 

בשונה מהסכם רגיל עם אולפני סרטים, פאנטקטיקס עובדת בצמוד גם עם קולינס, יוצרת סדרת הספרים שעליו, ובכך למעשה פונה גם לקהל מעריצי סדרת הספרים. מייסד פאנטקטיקס, ירון לייפנברג, מסביר כי באמצעות המשחק תחשוף קולינס לראשונה את מפת העולם הפנטסטי בו פועלים גיבורי הסרטים, Panem, עבור המעריצים ותאפשר לדמויות המשחק להתנהל בו.

 

"אחד הדיונים הערים שמתנהלים ברשת על טיבו של העולם הפוסט-אפוקליפטי שיצרה קולינס הוא מיקומו הגיאוגרפי על מפת העולם שלנו", אומר לייפנברג ל'כלכליסט'. "קולינס נתנה לנו רשות לצייר את המפה עבור העולם. זה יופיע אצלינו במשחק, ורק לאחר מכן בסדרת הספרים". סדרת ספרי "משחקי הרעב" מתארים עולם פוסט-אפוקליפטי הנשלט על ידי ממשלה חזקה המכונה 'הקפיטול', ובו מתרחש אחת לשנה משחק טלוויזיוני במהלכו נשלחים נערים ונערות להרוג זה את זה במלחמת הישרדות.

 

 

"תלויים בפייסבוק מבחירה"

 

גדי תירוש, שותף בקרן JVP, המשקיעה המובילה בפאנטקטיקס, מציין כי בשנה האחרונה הצליחה החברה להגיע להסכמים על פיתוח בלעדי של משחקים עם אולפני צמרת כגון פרמאונט, האחים וורנר ויוניברסל. פאנטקטיקס, המנוהלת על ידי סם גלסנברג, מעסיקה 30 עובדים, מחציתם במשרדי החברה בארה"ב והיתר בירושלים ובתל אביב. החברה גייסה עד כה 10 מיליון דולר.

 

כמו זינגה, גם פאנטקטיקס תלויה בחסדי הרשת החברתית, ומצבה הפיננסי היה רעוע עד שבחרה לפתח משחקים עבור הפלטפורמה שלה. "אנחנו תלויים בפייסבוק מבחירה", אומר המייסד לייפברג ל"כלכליסט". "אנחנו עובדים איתם בצמידות על תשתיות עתידיות, ונעזרים בהם בשיווק המשחק. פייסבוק היא כיום הפלטפורמה היחידה שמאפשרת לעשות זאת בצורה המונית, וכמובן שללא פייסבוק לא היינו מגיעים לאן שהגענו כיום".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x