$
אינטרנט

יאהו מציגה את האסטרטגיה החדשה שלה: מובייל

במסגרת הקו החדש של יאהו, הפורטל ימכור את נכסיו באסיה, יפסיק את הפיתוח של עשר אפליקציות מובייל ויפעל להעביר את כל שירותי האתר הקיימים אל מכשירי הסלולר

הראל עילם 19:0628.01.12

מנכ"ל יאהו הנכנס, סקוט תומפסון, הכריז בבלוג החברה על האסטרטגיה החדשה של הפורטל הותיק - התמקדות במובייל. החברה כבר ניסתה להמציא את עצמה מחדש מספר פעמים במהלך השנים האחרונות - כולל אסטרטגיות שונות שהתמקדו בתוכן גולשים, חיפושים ממוקדים וסושייל.

 

במסגרת האסטרטגיה החדשה, שתוארה תחת הסלוגן Mobile First, יאהו תבטל כעשר אפליקציות מובייל קיימות ונפרדות המיועדות לאנדרואיד, בלקברי ו-iOS. בין השאר, החברה מבטלת את אפליקציות הפיננסים, החדשות והסרטים שלה. הפונקציונליות של אפליקציות אלו תאוגד לתוך אפליקציית החיפוש הראשית, שתתפקד יותר כפורטל סלולרי. בהודעה, תומפסון הסביר את ההגיון מאחורי ההחלטה: "התוכנית שלנו היא להמשיך להתקדם, להמשיך להשתכלל, ובכל רגע לבדוק מה עובד ומה לא. בדרך זו, אנחנו נעשה מקום למוצרים מצויינים חדשים."

 

 

סקוט תומפסון, מנכ"ל יאהו החדש סקוט תומפסון, מנכ"ל יאהו החדש צילום: בלומברג

 

הוא הבטיח שהחברה תציג "לא מעט" מוצרי סלולר חדשים במהלך השנה הקרובה, ושהם "ישנו את תעשיית המובייל". ההודעה ציינה מספר תחומים שבהם המוצרים החדשים יתמקדו: כגון מדיה, טלוויזיה, דואל, מסרים מיידים ושירות אירוח התמונות של יאהו, פליקר. החברה גם הכריזה השבוע על כלי פיתוח חדשים לאפליקציות סלולר, המאפשרים פיתוח מהיר והפצתן דרך המערכת של יאהו.

 

להיכן הולכת יאהו?

 

ההכרזה מגיעה פחות משבוע לאחר שהחברה הציגה את הדו"ח הרבעוני לרבעון הרביעי של 2011. למרות שיאהו רשמה ירידה של 5% ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, היא הצליחה לעקוף קלות את תחזיות האנליסטים שציפו לירידה חדה יותר של 9%. בתגובה לכך, המניה רשמה עליה קלה של אחוז.

 

בעת הצגת הדו"ח הרבעוני, תומפסון - שנכנס לתפקידו בתחילת החודש - ציין שיש אסטרטגית פעולה עבור יאהו. מעבר להתמקדות במובייל, האסטרטגיה כוללת שיקום מצבה של החברה בשוק הפרסום והחיפוש, ארגון מחדש של נכסי החברה ורכישת מספ חברות היי-טק קטנות על מנת "לעקוף מחסומים טכנולוגיים". הוא גם הבהיר שכוונתו "לנוע במהירות" ולחתוך פרויקטים שאינם נחוצים או רלוונטיים יותר.

 

בעוד שתומפסון סירב להתייחס לסוגיית מכירת יאהו או מיזוגה האפשרי עם AOL, נראה כרגע שהוא תומך ברעיון של פירוק יאהו לגורמים. לפי ההערכות, למעלה מ-70% משווי השוק הכולל של יאהו העולמית - העומד כיום על 20 מיליארד דולר - נמצא באחזקותיה בחברת עליבאבא הסינית (המפעילה בין השאר את יאהו סין) וביאהו יפן, האתר הגדול במדינה.

 

מייסד עלי באבא, ג'ק מה, מנסה כבר מספר שנים לגייס את הכספים הנדרשים על מנת לקנות את חלקה של יאהו העולמית בחברה שלו. כמו כן, אקירה קג'יווקה, מנכ"ל יאהו יפן, אישר לפני כמה ימים שהוא נמצא במגעים דומים עם יאהו העולמית, ועל כוונתה של החבה האמריקאית לצאת מהמיזם המשותף היפני. לא ברור כעת מי ירכוש את חלקה של יאהו העולמית ביאהו יפן, לאחר שסופטבנק - חברת התקשורת הגדולה במדינה ומחזיקת המניות העיקרית באתר - סירבה לכך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x