$
אינטרנט

סנדברג: "פייסבוק יצרה 230 אלף משרות חדשות באירופה ב-2011"

"כשצוקרברג נבחר לאיש השנה של 'טיים' חשבו שהמדיה החברתית בירידה, אבל היא הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו", אמרה סמנכ"לית התפעול של פייסבוק בכנס DLD

עומר כביר 15:2224.01.12
"פייסבוק ומדיה חברתית הם מנועי צמיחה כלכליים חשובים. ב-2011 פייסבוק תרמה ערך של 15.3 מיליארד דולר לכלכלה האירופית, ויצרה 230 אלף משרות חדשות" – כך אמרה היום (ג') סמנכ"לית התפעול של הרשת החברתית הגדולה בעולם, שריל סנדברג, בכנס DLD שנערך במינכן.

 

סנדברג, מהאנשים החזקים בפייסבוק, התבססה בדבריה על דו"ח של חברת הייעוץ דלויט שמפורסם היום. היא גם ציינה נתונים שפורסמו בעבר, ולפיהם פייסבוק וטוויטר יצרו ביחד 200 אלף משרות בארה"ב.

 

בדברים שנשאה התייחסה סנדברג בהרחבה להצלחה המתמשכת של פייסבוק. "לפני כשנה מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נבחר לאיש השנה של טיים", היא אמרה. "כשזה קרה, אנשים אמרו שמשם אפשר רק לרדת ונשמעו הרבה תחזיות שלפיהן המדיה החברתית תתחיל לאבד כוח. אבל אנחנו חושבים שבשנה שחלפה התברר שהתחזיות היו מוטעות, ושהמדיה החברתית הפכה לחלק בלתי נפרד וחשוב בחיים שלנו".

 

את הסיבה לכך מוצאת סנדברג בשלושה טרנדים. "הראשון, המעבר מאנונימיות לזהות אמיתית. בשנות ה-90 כולם ברשת היו אנונימיים. זה השתנה משמעותית בגלל המדיה החברתית, והיום הזהות האמיתית היא חלק משמעותי בפעילות ברשת.

 

"הטרנד השני הוא מעבר מחוכמת ההמון לחוכמת החברים. הדבר העיקרי שהרשת סיפקה בתחילת דרכה היה מידע אנונימי ולא מותאם אישית. כיום למדיה החברתית יש חשיבות גוברת, כי התשובה להרבה שאלות טובה יותר כשהיא מגיעה מחברים. האם אני מעדיפה המלצה על מסעדה מחברים טובים, או מאלפי אנשים? אם יש לי רק 10 דקות לקרוא חדשות, אני מעדיפה להביט בזרם החדשות ולראות מה החברים שלי קראו, כי הם כבר עשו את סינון המידע.

 

"בנוסף, אנחנו הופכים ממקבלי מידע לשדרי מידע. בעבר כדי להפיץ מידע היה צריך כסף או כישרון מיוחד. היום, הכוח להיות שדר עבר לכולם, ולכולם יש קול. אנחנו רואים שינוי במאזן הכוחות, והחוקים הישנים כבר לא תקפים. זו מהפכה שנוגעת בכל היבט בחיים שלנו".
הפינגטון. "זה לא מות העיתונות" הפינגטון. "זה לא מות העיתונות" צילום: בלומברג

 

הפינגטון: "דפוס מול רשת? אני מנויה לשבעה עיתונים"

 

קודם לסנדברג דיברה בכנס אריאנה הפינגטון, מייסדת המגה-בלוג "הפינגטון פוסט", ש-AOL רכשה בשנה שעברה ב-315 מיליון דולר. בדבריה דחתה הפינגטון את הטענות ולפיהן כלי תקשורת כמו זה שהקימה מאיימים על עתידה של עיתונות הדפוס המסורתית.

 

"זה לא דפוס מול רשת", היא טענה. "בעתיד הקרוב עיתונים ומגזינים יישארו. יש משהו בדנ"א האנושי שגורם לנו לרצות מוצרים מודפסים. אני עצמי מנויה לשבעה עיתונים. זה כמו הישרדות, צריך להתפתח ולעשות דברים ברשת. אבל זה לא המוות של העיתונים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x