$
הייטק והון סיכון

הסטארט-אפ קנשו במו"מ על מכירתו בשווי של 400-300 מיליון דולר

קרן סקויה, אחת המשקיעות הגדולות בקנשו מאתרת רוכשים אפשריים לחברה מקרב מנועי החיפוש הגדולים דוגמת מיקרוסופט. בין לקוחותיה: גוגל, פייסבוק, וולמארט ובארנס אנד נובל

אסף גלעד 06:5912.01.12

אחרי אנוביט, חברת הייטק ישראלית נוספת מנהלת משא ומתן עם כמה מענקיות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון על מכירתה.

 

ל"כלכליסט" נודע כי קרן סקויה, אחת המשקיעות הגדולות בסטארט־אפ הישראלי קנשו (Kenshoo), שמשרדיו ממוקמים בתל אביב ובסן פרנסיסקו, מאתרת רוכשים אפשריים לחברה

מקרב מנועי החיפוש הגדולים דוגמת מיקרוסופט, וכן מקרב רשתות הפרסום המקוונות דוגמת יאהו. עוד נודע כי עד לאחרונה נוהל המו"מ עם גוגל, לפי שווי של כ־300 מיליון דולר. בשלב זה הוקפא מו"מ זה, ככל הנראה בשל מחלוקת על השווי.

 

קנשו פיתחה טכנולוגיה המשפרת את יעילותם של קמפיינים פרסומיים ברשת. זאת בזכות מערכת שמנטרת בזמן אמת את התנועה ברשת, בוחנת מה הגולשים מחפשים, ומתריעה על כך באופן אוטומטי ללקוחותיה. בין לקוחותיה: גוגל, פייסבוק, גרופון ויאהו, וכן רשתות כגון וולמארט, טסקו ובארנס אנד נובל.

 

קנשו גייסה מהקמתה ב־2006 סכום הקרוב ל-20 מיליון דולר מכמה משקיעים, בהם הקרנות סקויה וקרן Arts Alliance. לאחרונה ביצעה סבב גיוס לפי שווי של 250 מיליון דולר. מייסדי החברה - המנכ"ל יואב יזהר פראטו, אלון שפר וניר כהן - צפויים לגזור מאקזיט אפשרי עשרות מיליוני דולרים כל אחד. מייקל מוריץ, השותף הבכיר בקרן סקויה, והאיש שמגזין "פורבס" הכתיר בתואר "המידאס של ההשקעות", הוא דירקטור בחברה. בשנה שעברה אמר מוריץ כי בעזרת קנשו "מפרסמים יוכלו לחזות את ההחזר על ההשקעה בפרסום כפי שחוזים את מזג האוויר".

 

החברה חוזה כי הכנסותיה ב־2012 יסתכמו ב־100 מיליון דולר. בחברה סירבו להגיב לידיעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x