• תפריט
אינטרנט

יוטיוב רוצה להחליף את הטלוויזיה: משיקה למעלה ממאה ערוצי תוכן חדשים

גוגל הודיעה על שיתופי פעולה עם עשרות רשתות טלוויזיה, חברות קולנוע וידוענים שיקימו ערוצים מיוחדים ליוטיוב. ברשימה: מדונה, שאקיל אוניל, וול סטריט ג'ורנל וליונסגייט

הראל עילם 12:3729.10.11

יוטיוב הכריזה רשמית במהלך סוף השבוע האחרון על מיזם תוכן חדש בשם Channels, שינסה להתחרות באופן ישיר בחברות הכבלים והלווין. במסגרת הפרויקט החדש, החברה חתמה על שיתופי פעולה עם רשתות טלוויזיה וסלבריטאים מסביב לעולם, שיקימו למעלה ממאה ערוצים חדשים ביוטיוב. הערוצים ישדרו

הן תכנים שיפותחו במיוחד עבור האתר והן תכנים קיימים מרשתות הטלוויזיה. ברשימה ניתן למצוא ערוצי מוזיקה, ספורט, אוכל, משחקים, מדע, הורות, סאטירה, לייפסטייל ועוד.

 

בין הידוענים והמנחים שישתפו פעולה במיזם ויקימו ערוצים משלהם ניתן למצוא את מדונה, טוני הוק, שאקיל אוניל, אשטון קוצ'ר, דיפאק צ'ופרה, לאנס ארמסטרונג, השחקנית פלישייה דיי, אומן הקומיקס המפורסם סטאן לי והראפר ג'יי זי.

 

מספר חברות טלוויזיה גם יקימו ערוצים רשמיים, ביניהן תוכנית הסאטירה The Onion, רשת הספורט וההיאבקות WWE שכבר מציעה חלק מתכניה ביוטיוב, רשות הטלוויזיה הציבורית האמריקאית וכן תכנים מ-TED, רויטרס, וול סטריט ג'ורנל, סלייט, אתרי המשחקים IGN ומאשימנה, חברת המגזינים Hearst וסטודיו הקולנוע ליונסגייט.

 

"דברים נפלאים קורים כאשר טכנולוגיה פוגשת בבידור" אמר רוברט קינקל, ראש מחלקת שיתופי פעולה ביוטיוב. "טלוויזיה בכבלים הוסיפה לנו אפשרות בחירה של מאות ערוצים, והביאה לנו כמה מפלטפורמות המדיה החשובות ביותר - כמו MTV או CNN. היום, האינטרנט מציעה לנו אפילו יותר אפשרויות, ויוטיוב הוא המקום בו פלטפורמות מדיה נולדות".

 

חלק מהערוצים החדשים יעלו לאוויר בחודש הקרוב, וההשקה תתבצע בהדרגה לאורך השנה הקרובה. עדיין לא ברור כמה תכנים יציעו הערוצים ומתכונת הפרסומות שיושלבו לתוך התוכניות.

 

גוגל רוצה נתח משוק הטלוויזיה

 

דיווחים ראשונים על המיזם הופיעו לראשונה לפני למעלה מחודש. לפי ההערכות, עלות הפרויקט עומדת על למעלה מ-500 מיליון דולר.

 

המיזם הוא חלק מהניסיון של גוגל להפוך את יוטיוב לפלטפורמת תוכן אלטרנטיבית. בשנה שעברה החברה הוסיפה אפשרות לצפיה בסרטים מלאים דרך יוטיוב וכן גרסה של האתר המותאמת לצפיה בטלוויזיה, יוטיוב Leanback, עם אפשרות להשכרת סרטים.

 

יוטיוב הוא הפלטפורמה העיקרית של גוגל בתוך גוגל טיוי, מיזם הטלוויזיה האינטרנטית שלה שעד כה התקשה לתפוס תאוצה, במיוחד לאחר שרוב חברות הטלוויזיה סירבו לשתף פעולה עם גוגל ואף חסמו את הגישה לתכניהן הקיימים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x