$
מוסף מובייל 2012

Zappix זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים של "כלכליסט"

זאפיקס, תוכנה שהשיקה חברת Logodial, מבקשת לפתור את בעיית התפריטים הקוליים במרכזי השירות. Doweet של היזם הצעיר גל הרט זכה בתואר "חביב השופטים"

הראל עילם 14:4527.10.11

 

  • לצפיה בכל 20 הסטארט-אפים לחצו כאן

 

מתוך 20 סטארט-אפים שהשתתפו בתחרות בוועידת המובייל של "כלכליסט" ומכון היצוא, Zappix זכתה במקום הראשון. האפליקציה, שהשיקה חברת Logodial, מבקשת לפתור את בעיית התפריטים הקוליים במרכזי השירות. חברת הסטארט-אפ Doweet של היזם הצעיר גל הרט זכתה בתואר "חביב השופטים".

 


 

במקום להמתין ולחייג לפי ההוראה הקולית, זאפיקס פורסת בפני המשתמש את כל השירותים שהוא צורך, החל מקופות החולים, דרך ספקי האינטרנט ועד לביטוח הרכב, שנמצאים במרחק לחיצת כפתור אחת. עד כה אמצו את האפליקציה שורה של חברות ישראליות ובהן מירס, הראל, אל על, פנגו ורשת המלונות פתאל, והיא צברה כ־50 אלף הורדות.

 

מימין לשמאל: רוני פרשני, סמנכ"ל הטכנולגיות, ליאור קוניצקי ממכון היצוא וסעדיה עוזרי, מנכ"ל Zappix מימין לשמאל: רוני פרשני, סמנכ"ל הטכנולגיות, ליאור קוניצקי ממכון היצוא וסעדיה עוזרי, מנכ"ל Zappix צילום: עמית שעל

 

האפליקציה נועדה לפתור את הבעיות של מערכות ניווט טלפוניות, על ידי הפיכתם למערכת ניווט דיגיטלי. באנדרואיד, למשל, התפריט גם קופץ אוטומטית אחרי שמקלידים את מספר הטלפון בחייגן המכשיר. חברות שמעוניינות לשתף פעולה עם זאפיקס יכולות גם יכולות לבחור לספק את השירות המלא בתוך התפריט הויזואלי - כגון דיווח על תקלות וטופס יצירת קשר.

 

בראיון ראשון לאחר הזכיה, אמר המנכ"ל עוזרי כי "אני חושב שאנחנו כוללים לא מעט פיצ'רים אטרקטיביים למשתמשי קצה, אבל יש לנו גם מודל עסקי מאוד מיוחד שפונה וקורץ לחברות".

 

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד כשנתיים?

 

"יש היום תחרות אדירה בין חברות השירות לתפוס את תשומת הלב של הצרכן. זאפיקס מתעדתת להיות הממשק בין החברות ובין הצרכן, שכל פעם שמישהו מחייג לנותן שירות יהיה לו תפריט זאפיקס. במקום מרכזי שיחות ענקיים, במקום מערכות ניווט מסובכות. עד היום לא היה פתרון מספיק טוב. אנחנו רואים את זאפיקס כפלטפורמה האידיאלית לשירות לקוחות בעידן המובייל".

 

כחלק מהזכייה, תגיע זאפיקס גם לתערוכת GSMA בברצלונה. "זו תהיה הפעם הראשונה שאנחנו הולכים לתערוכה. רצינו להתחיל להשיק את המוצר במדינה אחת, ללמוד את ההשפעה שלה על שוק אחד, לפני שנכנס לשווקים אחרים. ועכשיו, יש לנו הצעות שיכולות לתת מענה טוב יותר ממה שיכולנו לפני כמה חודשים".

 

"עוד לא התחלנו לחשוב מה נעשה בתערוכה, אבל אנחנו מאוד נלהבים ממנה. יש לנו כבר גרסאות אמריקאיות עובדות, יש כבר שיתופי פעולה בקנה, ועד התערוכה תהיה אפליקציה בינלאומית עובדת להורדה".

 

במקום השני בתחרות הסטארט-אפים של "כלכליסט" זכו MyCheck ו-Search4BBM. במקום השלישי זכו CallUp ו-Anywhere Software.

 

חביבת השופטים: Doweet

 

ניר אוחיון וגל הרט מחברת Doweet ניר אוחיון וגל הרט מחברת Doweet צילום: עמית שעל

חביבת השופטים היא Doweet, של היזם הצעיר גל הרט (15). בראותו את כל חבריו שמשתמשים ברשתות חברתיות ולא יוצאים מהבית, הרט החליט לעשות מעשה באמצעות אפליקציה שמתממשקת עם פייסבוק ומעודדת יצירת אירועים חברתיים אמיתיים. האפליקציה מאפשרת לשלוח זימון אוטומטי לכל החברים למשחק כדורגל או ליציאה לפאב השכונתי, ומאפשרת גם שינוי גמיש של המקום והשעה ברגע האחרון. ההכנסות מגיעות מפרסום מבוסס אירועים. האפליקציה, שהתמודדה גם בתחרות Techcrunch Disrupt של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי, זכתה עד כה ל-15 אלף הורדות.

 

"להרבה אנשים יש בעיה - יש יותר מדי ערוצי התקשרות, והם לא מנוהלים ומשותפים. אם אני רוצה ליצור אירוע, אין לי פתרון נוח - פייסבוק עמוס מדי, מייל הוא איטי מדי", אמר הרט. "האפליקציה של דוויט מאפשרת יצירת אירוע קטן, גמיש ודינמי - כמו "מי רוצה ללכת לגלידה", מיקרו-אירועים יומיים. היא מרכזת את כל רשימת אנשי הקשר שלי במקום אחד, שכבר מחולקת לקבוצות".

 

Doweet זמינה גם בסלולר וגם ברשת. מבחינת מוניטיזציה, המידע ייאסף ויאונדקס ויוצא עבור מפרסמים. "אנחנו לא רק מבוססי מיקום, אלא גם מבוססי אירועים". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x