$
מוסף מובייל 2012

עמוס שפירא: "סמס? לא הייתי מאשר דבר כזה"

מנכ"ל סלקום, שהודיע אתמול על עזיבתו, אמר בוועידת המובייל של "כלכליסט" ומכון היצוא: "רוב המוצרים נכשלים. עם זאת יש מוצרים שחשבנו שייכשלו - אבל הפתיעו אותנו"

אסף גילעם 10:0927.10.11
עמוס שפירא, המנכ"ל היוצא של סלקום, התייחס לפרישתו מהחברה בוועידת מובייל 2012 של "כלכליסט" ומכון היצוא:  "אני חייב לומר שאתם לא צריכים לחפש רמזים בהרצאה, כי במועד הכתיבה לא ידעתי שהיא תיערך בדיוק אחרי ההודעה על הפרישה".

 

"כשהתבקשתי לדבר הסתכלתי על האנשים שירצו, ואין לי שום דבר חשוב לומר. אני ממש לא מומחה לשוק המובייל", הוסיף שפירא. 

 


 

"איך אפשר לדעת מה יצליח ומה ייכשל? אנסה לתת קצת הגיגים על הנושא. יש מוצרים שמתפתחים לאט: עד המאה ה-14 השתמשו בעלים, רק במאה ה-20 הגיעו לנייר הטואלט, ויש מוצרים שמתפתחים מהר. אני חייב לומר שהתעשייה מתפתחת מהר, אבל הטכנולוגיה לא מתפתחת כל כך מהר, האינטרנט לקח 20 שנה, הטלפון הנייד לקח 20 שנה".

 

לדברי שפירא, "רוב המוצרים החדשים נכשלים. היה למשל רעיון לחיתול עם צופר שמודיע מתי התינוק עשה צרכים. מתברר שזה לא מה שאמהות רוצות. ויש גם מוצרים שחשבנו שייכשלו, אבל הפתיעו אותנו. חמש שנים לפני טיסת הבכורה של האחים רייט, הודיע לורד קלווין כי אין סיכוי שכלי רכב ימריא. כך גם בסמס - לא הייתי מאשר דבר כזה אם היה מגיע לשולחני, אבל עכשיו אנחנו יודעים בדיוק להסביר את ההצלחה שלו. כך גם בטוויטר ובפייסבוק.

 

 

עמוס שפירא בוועידה עמוס שפירא בוועידה צילום: אוראל כהן

 

לאחר מכן מנה שפירא מספר כשלים שהחברות צריכות להתגבר עליהם. ראשית, הניסיון לחבר שני מוצרים באחד – למשל מכונת כביסה ומייבש. לדברי שפירא החיבור מצליח רק אם המוצר המשולב החדש מוצלח יותר מכל המכשירים הקודמים, ולדוגמא הביא את האייפון. שנית, הסביר שפירא כי לאנשי שיווק יש טעות מובנית בתפיסה שלפיה אם יצליחו לשכנע את מאמצי הטכנולוגיה המקדימים (Early Adaptors) ואנשים צעירים – שאר השוק ילך בעקבותם.

לדברי שפירא, אנשים צעירים הופכים לאנשים מבוגרים ומאפייניהם משתנים.

 

לסיום הדגיש שפירא את סודות ההצלחה: "מבחן הסבתא – כשגם הסבתא שלך יכולה להבין איך להשתמש במוצר. בנוסף נחוץ צניעות ומידת 'שטותניקיות' ראויה".

 

 את דבריו חתם שפירא באומרו כי "הדבר הכי חשוב הוא שאנחנו בני אדם שרוצים שיגעו בנו, ושיתנו לנו את ההרגשה שאנחנו ראויים, וזה תמיד יהיה נכון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x