$
מכשירים ומדריכים

המשתמשים צורכים חדשות בטאבלטים, אבל לא מוכנים לשלם

כשהאייפד יצא לשוק, אמרו שהוא יציל את העיתונות. המשתמשים, מצידם, צורכים יותר חדשות - אבל לא מוכנים לשלם

יוסי גורביץ 18:0526.10.11
כשנה וחצי לאחר צאתו לשוק של הטאבלט של אפל, לכ-11% מהבגירים בארה"ב יש טאבלט מסוג כלשהו, והם צורכים יותר חדשות באמצעותו – אבל רובם אומרים שהם לא מוכנים לשלם עבורן. כך עולה ממחקר שערך המרכז למצויינות עיתונאית של מכון Pew.

 

77% מבעלי הטאבלטים משתמשים במכשיר שלהם
לפחות פעם אחת ביום, ובממוצע 90 דקות ביום. המכשיר נתפס יותר כמכשיר ביתי או משפחתי מאשר מכשיר אישי – כמחצית מהמשתמשים חולקים אותו עם בני בית אחרים. הפעילות הפופולרית ביותר בטאבלט היא כתיבה וקבלה של מיילים (54%), כאשר צריכת חדשות היא הפעילות השניה בפופולריות (53%), יותר מאשר שימוש ברשתות חברתיות (39%) או משחק (30%), קריאת ספרים (17%) או צפיה בווידאו (13%). עם זאת, המשתמשים אמרו כי יש רק סוג אחד של פעילות שהם עושים יותר על הטאבלט מאשר על מחשב רגיל: גלישה כללית ברשת (63%).

 

כשליש מהמשתמשים אומרים שכעת, הם צורכים יותר חדשות מבעבר באמצעות הטאבלט, בעוד שארבעה אחוזים אמרו שהם צורכים פחות חדשות, ו-65% אמרו כי הם צורכים את אותה הכמות. שליש אומרים כי הם משתמשים בטאבלטים למציאת מקורות של חדשות שקודם לכן לא השתמשו בהם, ו-42% אומרים כי הם קוראים כעת יותר מאמרי עומק וניתוח. צריכת עיתונות נעשית בעיקרה באמצעות גלישה (40%) ורק חלקית (21%) באמצעות אפליקציות בלבד. 31% מהנשאלים אמרו כי הם צורכים חדשות באמצעות אפליקציות וגלישה כאחד ושמונה אחוזים לא ידעו.

 

עם זאת, נכונותם של המשתמשים לשלם עבור תוכן חדשותי בטאבלטים נותרה בעייתית. 14% הביעו מוכנות לשלם, ועוד 23% אמרו כי יש להם מנוי לעיתון מודפס, עליו הם משלמים, שמאפשר להם גם גישה למהדורה המקוונת או מהדורת האפליקציה שלו, והם משתמשים בה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x