המשתמשים צורכים חדשות בטאבלטים, אבל לא מוכנים לשלם
כשהאייפד יצא לשוק, אמרו שהוא יציל את העיתונות. המשתמשים, מצידם, צורכים יותר חדשות - אבל לא מוכנים לשלם
כשנה וחצי לאחר צאתו לשוק של הטאבלט של אפל, לכ-11% מהבגירים בארה"ב יש טאבלט מסוג כלשהו, והם צורכים יותר חדשות באמצעותו – אבל רובם אומרים שהם לא מוכנים לשלם עבורן. כך עולה ממחקר שערך המרכז למצויינות עיתונאית של מכון Pew.
לפחות פעם אחת ביום, ובממוצע 90 דקות ביום. המכשיר נתפס יותר כמכשיר ביתי או משפחתי מאשר מכשיר אישי – כמחצית מהמשתמשים חולקים אותו עם בני בית אחרים. הפעילות הפופולרית ביותר בטאבלט היא כתיבה וקבלה של מיילים (54%), כאשר צריכת חדשות היא הפעילות השניה בפופולריות (53%), יותר מאשר שימוש ברשתות חברתיות (39%) או משחק (30%), קריאת ספרים (17%) או צפיה בווידאו (13%). עם זאת, המשתמשים אמרו כי יש רק סוג אחד של פעילות שהם עושים יותר על הטאבלט מאשר על מחשב רגיל: גלישה כללית ברשת (63%).
77% מבעלי הטאבלטים משתמשים במכשיר שלהם
כשליש מהמשתמשים אומרים שכעת, הם צורכים יותר חדשות מבעבר באמצעות הטאבלט, בעוד שארבעה אחוזים אמרו שהם צורכים פחות חדשות, ו-65% אמרו כי הם צורכים את אותה הכמות. שליש אומרים כי הם משתמשים בטאבלטים למציאת מקורות של חדשות שקודם לכן לא השתמשו בהם, ו-42% אומרים כי הם קוראים כעת יותר מאמרי עומק וניתוח. צריכת עיתונות נעשית בעיקרה באמצעות גלישה (40%) ורק חלקית (21%) באמצעות אפליקציות בלבד. 31% מהנשאלים אמרו כי הם צורכים חדשות באמצעות אפליקציות וגלישה כאחד ושמונה אחוזים לא ידעו.
עם זאת, נכונותם של המשתמשים לשלם עבור תוכן חדשותי בטאבלטים נותרה בעייתית. 14% הביעו מוכנות לשלם, ועוד 23% אמרו כי יש להם מנוי לעיתון מודפס, עליו הם משלמים, שמאפשר להם גם גישה למהדורה המקוונת או מהדורת האפליקציה שלו, והם משתמשים בה.