$
אינטרנט

אמזון מתחרה באייפד: משיקה טאבלט במחיר של 199 דולר

לקינדל פייר יהיה מסך בגודל 7 אינץ' והוא ירוץ על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. הוא יעלה פחות מחצי מהמכשיר של אפל

הראל עילם 17:2628.09.11

אמזון הציגה באופן רשמי את סדרת הטאבלטים החדשה שלה, "קינדל פייר" (Kindle Fire), במסיבת עיתונאים הערב (ד') בניו יורק. הדיווחים הראשונים על כך שהחברה עובדת על מחשב לוח מתחרה לאייפד הופיעו לראשונה כבר במאי האחרון.

 

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, אמר: "חשבנו, איך נוכל להביא את כל השירותים השונים שלנו ביחד? התשובה היא קינדל פייר."  קינדל פייר יעלה כ-199 דולר - משמעותית פחות ממחירי טאבלטים אחרים בגודל 7 אינץ - ויושק ב-15 לנובמבר. הוא לא דיבר על טאבלט נוסף - למרות הדיווחים שהחברה תשיק בהמשך גרסה משודרגת של הטאבלט עם מסך בגודל 10 אינץ.

 

 

הטאבלט החדש יכלול מסך מגע בטכנולוגיית IPS בגודל 7 אינץ, עם מעבד כפול ליבה. הוא ישקול 410 גרם בלבד, פחות מרוב המיני-טאבלטים הקיימים כיום בשוק. הוא מציע חיישן אור לחסכון באנרגיה אבל עם זאת, אינו כולל מצלמה קדמית או אחורית או חיבור סלולר 3G אלא תומך ב-Wi-Fi בלבד. המסך מכוסה בזכוכית הקשה במיוחד "גורילה גלאס" של חברת קורנינג, החסינה לשריטות ומכות. אין כעת פרטים נוספים על המפרט הטכני המדויק.

 

כל מכשיר יקבל איתו חודש חינם של שירות אמזון פריים, המציע - בנוסף לתוכנית משלוחי אקספרס מאתר אמזון - גם שירות סטרימינג של למעלה מ-11 אלף סרטים ותוכניות טלוויזיה ללא פרסומות, מגבלה או עלויות נוספות. רק לאחרונה אמזון חתמה על שיתוף פעולה עם פוקס על מנת להוסיף את תכניה לתוך פריים.

 

כל הנתונים על פייר

 

פרטים ראשונים על המכשיר כבר נחשפו בעבר. העיצוב מזכיר את הפלייבוק הכושל של RIM, והממשק מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.2 עם ממשק יעודי שאינו כולל שום אזכור לאפליקציות של גוגל. פייר ישתמש בשירותי הענן של אמזון, וכן בחנות האפליקציות והמדיה שלה ובגרסה מעוצבת מחדש של אתר הבית של אמזון המותאם לטאבלטים.

 

"כל התוכן יגובה עם הענן", הוסיף בזוס, "ויסונכרן באופן אוטומטי". הוא הציג בהומור כבל USB של אפל, המשמש כיום לסנכרון מדיה, לקול תרועות וצחוק הקהל. שירות החיפוש גם יחפש קבצים המאוכסנים על המכשיר וכן על שרתי הענן ובאינטרנט.

 

בזוס לא היסס לעקוץ שוב את אפל, וציין ששרתי הענן של החברה הם הגדולים בעולם ומכילים למעלה מ-450 מיליארד פריטי מידע. "בעולם הזה, אנחנו כמו קוקה קולה ואין פפסי. יש לנו מאות אלפי לקוחות ב-190 מדינות".

 

"אמזון היא באמת השחקן הפוטנציאלי היחידי בשוק הטאבלטים שיכולה להציע משהו דומה למה שאפל מציעה", אמר בריאן בלייר, אנליסט בוודג' פרטנרס קורפ לבלומברג. "אם אתה מסתכל על המוצרים שיש בשוק, לאמזון יש תוכן שלאף אחד מיצרני הטאבלטים האחרים אין מכיוון שיש להם תוכן מצד המדיה", הוא הוסיף.

 

Silk, הדפדפן החדש של אמזון

 

ההכרזה המפתיעה ביותר הערב היא שפייר ישתמש בדפדפן חדש שפותח על ידי אמזון עם "האצת ענן" בשם "סילק" (Silk), שיפעל בצורה דומה לאופרה מיני: בזמן הגלישה, עיבוד הדפים יפוצל - חלקו יתבצע על ידי המכשיר והדפדפן וחלקו על ידי שרתי הענן EC2 של אמזון, שגם ישמרו מאגר של קבצים ותמונות מאתרים פופולריים.

 

השרתים יתפקדו כפרוקסי, וישלחו למכשיר את הגרסה המעובדת והמכווצת של האתרים. במקרה של הדפדפן אופרה מיני, הדבר חוסך עד 90% מהיקף התעבורה ועד 95% ממשאבי המערכת. במקרה של אתר אמזון, למשל, החברה הציגה שדרך סילק שגודל האתר כווץ מ-630 קילו-בייט ל-10 קילו-בייט בלבד.

 

 

 

בדומה לכרום ולעמוד הבית החדש של גוגל, סילק גם "יצפה" את התנהגות הגולש ויתחיל להוריד מראש תת-דפים בתוך האתר. הדבר יזרז את הגלישה.

 

הדור הבא של הקוראים הדיגיטליים

 

עם זאת, לפני שבזוס הציג באופן רשמי את פייר, ההכרזה הראשונה במסיבת העיתונאים הייתה דווקא של "קינדל טאץ'", קורא דיגיטלי חדש השומר על מסך דיו האלקטרוני של הקינדל - המאפשר קריאה נוחה גם בתנאי שמש ונחשב לחסכוני באנרגיה - אבל מוסיף תמיכה במגע דרך טכנולוגיית אינפרה-אדום. 

 

טאץ' יהיה בגודל דומה לקינדל הנוכחי, וצפוי להיות קל ודק מקודמו עם עיצוב נקי וללא מקלדת או כפתורים רבים. הוא יכלול ממשק חדש הבנוי עבור קוראים דיגיטליים וטכנולוגיית מגע ויאפשר התאמת אזורי המגע לקורא באופן אישי. הוא יעלה כ-99 דולר, פחות מהדור הנוכחי של הקינדל. גרסה נוספת תכלול תמיכה בחיבור סלולר 3G, ותעלה 149 דולר ללא תוכנית התחייבות.

 

החברה לא עוצרת שם ומכריזה על דגם שלישי בסדרת הקינדל - קינדל דור רביעי ללא תמיכה במגע, עם מסך דיו אלקטרוני חסכוני במיוחד באנרגיה. הוא ישקול 75% פחות מקודמיו ויעלה 79 דולר בלבד - מה שיהפוך אותו לקורא הדיגיטלי הזול ביותר בשוק.

 

בזוס צופה שהחברה תמכור "מיליונים" מהדגם החדש והקל יותר, השוקל פחות מ-170 גרם, ומציין שיש משהו "קסום" במוצר שעולה פחות ממאה דולר. כל הדגמים יושקו ב-21 לנובמבר, בזמן לתקופת החגים בארצות הברית. ההזמנה מראש נפתחה באתר.

 

הוא הוסיף: "לפני ארבע שנים, יצאנו להמציא מחדש את הספר. כאשר אתה מנסה לשנות משהו שקיים כבר למעלה מ-500 שנה, תהיה מידה מוצדקת של סקפטיות. אבל הקינדל עובד. למה הוא עובד? כי הוא נותן שירות מקצה לקצה. התחלנו עם 90 אלף ספרים, היום יש לנו למעלה ממיליון." הוא ציין שלמעלה מ-11 אלף ספריות ברחבי העולם משאילות כיום ספרים דיגיטליים דרך הקינדל.

 

 

 

במצגת, הוא מראה כיצד בתוך ארבע שנים מכירות ספרים דיגיטליים עקפו את מכירות הספרים הפיזיים באמזון, למרות גידול מהיר ומשמעותי במכירות הפיזיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x