$
אינטרנט

ארינגטון נגד AOL: "העצמאות העיתונאית של טק-קראנץ' נפגעה"

מייסד בלוג הטכנולוגיה הודח מעריכתו לאחר שהקים קרן הון סיכון שתשקיע בחברות הייטק, בשיתוף AOL עצמה. מאיים לעזוב לחלוטין את האתר

עומר כביר 11:3407.09.11

מייסד בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' ועורכו המודח, מייקל ארינגטון, מחריף את העימות עם בעלת הבלוג, AOL: בפוסט שפירסם בבלוג טוען ארינגטון ש-AOL פגעה בעצמאות העיתונאית של הבלוג, ודורש ממנה לחדול לכך - או למכור את הבלוג בחזרה לבעלי המניות המקוריים שלו, בהם ארינגטון עצמו. לדבריו,

אם AOL לא תעשה כן, לא יוכל להיות חלק מטק-קראנץ' בעתיד.

 

בסוף השבוע האחרון הודיע אריגנטון שהוא מקים קרן הון סיכון, אשר תמומן חלקית על-ידי AOL עצמה. ארינגטון הכריז כי לא יפרוש מטק-קראנץ', למרות ניגוד העניינים הברור: עמידה בראש קרן המשקיעה בחברות סטארט-אפ, תוך כדי עריכת אחד הבלוגים המשפיעים ביותר בעולם הטכנולוגיה – שמן הסתם יסקר גם את אותן חברות.

 

אחראית התוכן של AOL, אריאנה הפינגטון, לא עודכנה בהקמת הקרן - והודיעה שארינגטון לא יוכל להמשיך בתפקידו בטק-קראנץ'. אחרי כמה מסרים סותרים מצד מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג, הודיעה החברה רשמית שארינגטון לא יערוך עוד את הבלוג הפופולרי, ומונה לו מחליף זמני.

 

כעת, בפוסט שפרסם, יוצא ארינגטון למתקפה חזיתית: "הנושא היחיד שחשוב הוא העצמאות העיתונאית וההגדרה העצמית של טק-קראנץ', בלי קשר לתפקידי בעתיד", כתב. "אני מאמין ש-AOL צריכה לעמוד בהבטחה שניתנה כשרכשה אותנו, ולשמור על העצמאות העיתונאית של הבלוג. נכון לסוף השבוע שעבר, לטק-קראנץ' אין עצמאות עיתונאית". דברים אלה נכתבו אף שארינגטון נימק את הקמת הקרן בכך שהוא אינו מגדיר עצמו כעיתונאי.

 

ארינגטון הציג ל-AOL ברירה בין שתי אופציות. הראשונה: אישרור העצמאות העיתונאית שהובטחה במועד הרכישה. "בהתחשב בנסיבות הנוכחיות, משמעות הדבר היא אוטונומיה מהפינגטון פוסט", ציין. האפשרות השנייה היא למכור את הבלוג בחזרה לבעלי המניות המקוריים שלו. "אם AOL לא תקבל את אחת משתי האופציות הללו", הוסיף ארינגטון, "שום פתרון יצירתי לא יימצא, לא אוכל להיות חלק מטק-קראנץ'".

 

בהתחשב בעובדה ש-AOL כבר החליטה להדיח את ארינגטון מתפקידו כעורך הבלוג, קשה לראות בכך איום כבד משקל מבחינת החברה. עם זאת, ב-AOL מסרו בהודעותיהם כי ארינגטון יוכל להמשיך ולכתוב בטק-קראנץ', וייתכן שלא ירצו לוותר לחלוטין על ארינגטון, ששמו כבר הפך למותג מוכר בתחום עיתונות הטכנולוגיה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x