$
אינטרנט

דיווח: גוגל, אמזון ומיקרוסופט בתחרות על רכישת אתר הווידיאו הולו

לפי "הוול סטריט ג'ורנל", האתר המאפשר צפייה במאות תוכניות טלוויזיה יקיים מכירה פומבית וצפוי לקבל הצעות בגובה של עד 2 מיליארד ד'

הראל עילם 15:2423.08.11

גוגל עשויה לרכוש את אתר הווידיאו האמריקאי הולו, ומתחרה עליו מול אמזון, יאהו, מיקרוסופט ו-directTV - כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח החברות עומדות להגיש הצעת רכש ראשוניות על האתר במכירה פומבית פתוחה שתיפתח מחר. לפי ההערכות, ההצעות ינועו בין 500 מיליון ל-2 מיליארד דולר. ביוני האחרון פורסם שהולו שכרה בנקאים שיסייעו לה לבצע את הליך המכירה.

 

הולו הוקם ב-2007 כמיזם משותף של שלוש מחברות המדיה והטלוויזיה הגדולות בעולם: פוקס, NBC ו-ABC. האתר מאפשר לגולשים מארצות הברית לצפות בפרקים מלאים של מאות תוכניות טלוויזיה מבית הרשתות. הצפייה היא בחינם , בליווי פרסומות בפרקים ששודרו לאחרונה. בנוסף, משתמשים יכולים לרכוש שירות פרימיום המאפשר צפייה במתכונת VOD בכל עונות הסדרות וכן צפייה בתכנים דרך אפליקציות סלולריות.

 

 

 

המועמדת המובילה לכל הדעות היא ענקית החיפוש, המעוניינת לקדם את פרויקט הטלוויזיה החכמה גוגל TV. יו"ר החברה, אריק שמידט, אף נפגש לפני מספר ימים עם נשיאי רשתות הטלוויזיה לשיחה אישית, ודיווחים על כך שגוגל מעוניינת בהולו מתפרסמים זה מספר חודשים.

 

יאהו גם היא נחשבת למועמדת רצינית: לפי אנליסטים, זקוקה יאהו לרכישה משמעותית על מנת לקדם את עצמה, לאחר שנכשלה בעבר בנסיונותיה לקנות את פורסקוור, גרופון, דמנד מדיה, שירות קיצור הקישורים הפופולרי ביט.ליוקפה-מאם (הרשת החברתית הגדולה בעולם לנשים). גם אמזון הרחיבה לאחרונה בצורה משמעותית את שירות תכני הווידיאו שלה.

 

הצרות של הולו

 

למרות הצלחתו הראשונית של המיזם, בשנתיים האחרונות הולו איבדה גובה. אחת מהסיבות לכך העובדה שעונות ופרקים מסוימים של הסדרות אינם זמינים גם עבור משתמשי פרימיום, מחסור המורגש בעיקר דרך האפליקציות. בנוסף, רשת פוקס החליטה לאחרונה להגביל את הצפייה בתוכניותיה דרך האתר, כך שמשתמשים שאינם משלמים יוכלו לראות פרקים חדשים רק שמונה ימים לאחר שידורם. כתוצאה מכך זינק שיעור ההורדות הלא-חוקיות של הסדרות מבית פוקס.

 

טענה אחרת נגד הולו נוגעת לריבוי הפרסומות באתר: הגולש הממוצע נחשף ל-40 פרסומות בביקור, יותר מפי 4 מכל אתר וידיאו אחר. אנליסטים גם האשימו את חברות הטלוויזיה שמאחורי האתר בשמרנות ובחוסר נכונות לאמץ טכנולוגיות חדשות: בין השאר, האתר היה זמין בעבר בממירים כמו בוקסי וגוגל TV, אבל החברות החליטו לחסום זאת. בגלל היריבות בין חברות הכבלים ורשתות הטלוויזיה, פוקס גם חסמה למספר שבועות את הגישה לאתר הולו לכל מנויי קייבלוייזן, אחת מחברות הכבלים הגדולות בארה"ב.

 

לקראת קיץ 2010 החברות המעורבות בהולו החלו לדבר על הנפקת אתר הווידיאו כחברה ציבורית נפרדת, אבל לאור היחלשות התנועה באתר תוכנית זו נגנזה. חלק מהחברות גם ניסו להרחיב את השירות לאירופה, אבל נתקלו בסירוב של שותפותיהן.

 

לפי נתוני קומסקור, רק 24.6 מיליון אמריקאים ביקרו בהולו ביולי האחרון, לעומת 28.4 מיליון גולשים ביולי 2010 ו-38 מיליון ביולי 2009. בסך הכל, הולו איבד 36% מציבור הגולשים שלו, בעוד שיוטיוב צמח ב-32% ופייסבוק שילש את נתח השוק שלו. במקביל Vevo, אתר המתמחה בשידור קליפים שהושק בסוף 2009 כמיזם משותף בין סוני ויוניברסל, פרץ במהירות לתודעה ונהפך לאתר הווידיאו השלישי בגודלו בארצות הברית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x