$
אינטרנט

אריק שמידט: "נמשיך לשדרג את גוגל+"

יו"ר גוגל דיבר בכנס Allen & Co על מה שעומד בפני הרשת החברתית החדשה: אינטרגרציה עם יוטיוב, פרופילים עסקיים ופתיחת השירות לכולם

הראל עילם 17:1809.07.11

אריק שמידט, יו"ר גוגל, מסר שהחברה מתכוונת לשלב מגוון רחב של פיצ'רים וואפליקציות רשת לתוך הרשת החברתית החדשה גוגל+ במהלך החודשים הקרובים. הוא אמר זאת למספר עיתונאים בכנס הטכנולוגי שארגן בנק ההשקעות allen & co, בו גם משתתפים מארק צוקרברג וביל גייטס.

 

בין השאר, שמידט מעוניין לשלב לתוך גוגל+ את מנוע החיפוש של החברה, וכן את יוטיוב, אפשרות לשליחת הודעות דרך ג'ימייל, שירות אירועים המבוסס על גוגל קלנדר וכן את שירותי גוגל אפס וגוגל דוקס.

 

יו"ר ענקית החיפוש גם לא ביטל על הסף את האפשרות של שיתוף פעולה עתידי עם המתחרות טוויטר ופייסבוק, ואמר שהוא היה "שמח" לשפר את האינטגרציה בין כל הרשתות. עם זאת, הוא הודה שבמצב הנוכחי הדבר ככל הנראה לא יצא לפועל. הוא ציין, בין השאר, שטוויטר בחרה שלא לחדש את חוזה החיפוש שלה עם גוגל ואת הסכסוך בין גוגל ובין פייסבוק. שמידט אמר שהוא היה במגעים "ארוכים ומשמעותיים" עם שתי החברות, אבל הם לא צלחו.

 

כאשר נשאל כיצד גוגל בוחנת את ההצלחה של גוגל+, הוא הזכיר שהחברה רק השיקה את המוצר לפני שבוע. הוא הודה שהוא אינו יודע כמה משתמשים רשומים כרגע לשירות "אבל מדובר במספר גבוה". בנוסף, הוא אמר "כרגע, הבעיה הגדולה ביותר בגוגל+ הוא שהוא לא פתוח לכולם" והבטיח שהחברה תפתח בקרוב את ההרשמה לכל המשתמשים. מוקדם יותר היום, גוגל שלחה מספר הזמנות נוספות אבל לאחר מספר שעות סגרה שוב את ההרשמה.

 

שמידט גם ציין שהוא מעוניין לפתוח בעתיד את גוגל+ עבור מפתחי אפליקציות. הוא אמר שהחברה עובדת כעת על כלי פיתוח עבור בשירות צ'ט הוידאו מרובה המשתמשים שלה,Hangouts.הדבר ישים את גוגל בתחרות ישירה מול חברות צ'ט וידאו כגון סקייפ.

 

גוגל+עסקים

 

בהודעה נפרדת מנאומו של יו"ר גוגל, קריסטן אוסן, מנהל המוצר של גוגל+, אמר שהחברה עובדת על פיתוח דפי פרופילים עסקיים עבור הרשת החברתית. הוא ביקש מבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים להמנע כרגע מפתיחת פרופילים בגוגל+ והזהיר שהחברה תמחק פרופילים כאלו. ענקית החיפוש גם צפויה למחוק בקרוב פרופילים שאינם פומביים.

 

 

 

אוסן אמר שהחברה מעוניינת להקים שירות "מותאם לעסקים" ואף הזמין בעלי עסקים להרשם לגרסת הבטא של השירות העתידי.

 

בין השאר, דפי הפרופיל החדשים לעסקים יהיו מבוססים על דפי בתי העסק בגוגל פלייסס, מסד נתונים הכולל עשרות מיליוני בתי עסק מרחבי ארצות הברית - כולל פרטים מזהים, קישורים, תמונות, מחירים, שעות עבודה, מיקומים, מנוע השוואת מוצרים ומחירים ועוד. גוגל גם תשלב פנימה את פלטפורמות הפרסומות המתקדמות שלה, כלי אנליטיק מתקדמים ושאר שירותים.

 

הצלחתה של גוגל+

 

בעוד שאין כעת נתונים על כמות המשתמשים הרשומים לגוגל+, ההערכות מדברות על מאות אלפי משתמשים בשבוע הראשון. לפי נתוני טוויטר, 35% מכל הציוצים בשבוע האחרון עסקו בגוגל+, וכפתור ה+1 החדש של גוגל כבר הפך בשבוע האחרון ליותר פופולרי, מבחינת כמות שיתופים,  מכפתור ה"צייץ" הותיק יותר של טוויטר.

 

הרשת החברתית החדשה גם קיבלה ביקורות חיוביות ממומחי אבטחה ופרטיות, למרות מספר תקלות ובאגים שהתגלו עד כה. בין השאר, פיטר אקרסלי, ראש המחקר ב-EEF, אחד מהארגונים הבכירים בתחום הקוד הפתוח, אמר: "גוגל+ ברור מתוכנת על מנת לתת לאנשים שליטה טובה יותר על הפרטיות שלהם."

 

עם זאת, גוגל אינה מוותרת ברגע זה על הרשתות החברתיות האחרות שלה. דובר החברה מסר שהיא תמשיך להפעיל את אורקוט ובאזז כרשתות נפרדות ועצמאיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x