$
אינטרנט

ספקיות האינטרנט מעלות את מחירי הגלישה במסגרת חבילות בזק

נטוויז'ן 013 העלתה את מחירי הגלישה דרך בזק בכ-30% בממוצע, ואילו סמייל 012 העלתה אותן בכ-40%

אסף גלעד 18:4703.07.11

ספקיות האינטרנט סמייל 012 ונטוויז'ן 013 מעלות את מחירי שירותי האינטרנט שהן מציעות ללקוחות שיבחרו לרכוש אותן באמצעות בזק. מהלך זה מגיע לאחר תקופה בה בזק מכרה את שירותי האינטרנט במסגרת חבילות התקשורת ('באנדל') של אותן ספקיות במחירים נמוכים אפילו מאלה שנמכרו על ידן. בכך,

העלתה נטויז'ן 013 את מחירי שירותי הגלישה דרך בזק בממוצע של 30%, ואילו סמייל 012 העלתה אותן בכ-40%.

  

המאבק בין הספקיות לבזק נערך בתגובה להשקת חבילות חדשות תקשורת על ידי בזק (המכונה 'באנדל הפוך') הכוללות שירותי טלפון, תשתית אינטרנט ושירותי ספק אינטרנט, לאחר תקופה ארוכה בה נאלצו הלקוחות לרכוש בנפרד תשתית אינטרנט (בזק או הוט) או ספק אינטרנט (בזק בינלאומי, סמייל, נטוויז'ן ואקספון). לטענת בכירים בענף התקשורת, במסגרת ה'באנדל ההפוך' שהשיקה בזק, היא הובילה את הספקיות להורדת מחירים, שלטענת הספקיות גרמו להן למכור שירותי אינטרנט במחירי הפסד.

  

במקביל לייקור המחירים ללקוחות ה'באנדל' של בזק, הוזילה סמייל 012 את מחירי 'הבאנדל' שהיא עצמה משווקת בכ-8-7%, כך שהמחיר שהיא גובה עבור שירותי ספק אינטרנט נותר דומה דרך בזק ודרכה ועומד על 35.6 שקל. 013 נטויוז'ן לא הוזילה את ה'באנדל' שהיא משווקת.

 

מ-013 נטוויז'ן נמסר: "לא חל עדכון במחירים ללקוחות 013 נטוויז'ן הקיימים או החדשים שעושים מינוי ישירות דרך החברה. מדובר בהעלאת מחיר נקודתית שמתייחסת ללקוחות חדשים בלבד שמצטרפים לשירותי 013 נטוויז'ן דרך בזק". מסמייל 012 נמסר: "החברה הורידה את מחירי חבילות האינטרנט והתשתית ללקוחותיה הישירים ובמקביל השוותה כלפי מטה את התנאים בין לקוחות המגיעים דרך בזק לבין לקוחות המגיעים אליה ישירות".

  

בהקשר זה, הוציא משרד התקשורת הוראה לבזק ולהוט שלא למכור חבילות אינטרנט מהיר המגלמות מחיר תשתית נמוך יותר מהמחיר אותו הן מציעות בחבילת שאינן כוללות ספק.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x