$
אפליקציות

העיתוי של אפליקציית מרקטפלייס עשוי לזרז את המהפכה הצרכנית

עדכון האפליקציה של מרקטפלייס מאפשר לעדכן מחירי מוצרים בזמן אמת בכל הרשתות באמצעות האייפון

הראל עילם 09:2927.06.11

לפני כחודש שחררה חברת מרקטפלייס הישראלית אפליקציה המאפשרת למשתמשים לקרוא ברקודים של מוצרי מזון בסופרמרקט באמצעות האייפון שלהם, ולערוך השוואת מחירים בכל 16 רשתות המזון המובילות בישראל. ביום חמישי האחרון שחררה החברה שדרוג משמעותי לאפליקציה - האפשרות לעדכן מחירים בזמן אמת.

 

"אנחנו נותנים לצרכנים כוח להיות אקטיביים. מכאן באה המחאה. בעלי הרשת בטח לא יאהבו את זה, אבל אנחנו בונים משהו שיחסוך לנו אלפי שקלים בשנה", אומר מנכ"ל מרקטפלייס עודד רגב בראיון ל"כלכליסט", ומספר כיצד עדכון התוכנה יכול לזעזע את כל שוק המזון הישראלי, המתמודד כרגע עם החרם הצרכני על הקוטג'.

 

הפתרון: לתת כוח לצרכנים

 

מרקטפלייס מעוניינת להקים מאגר נתונים של כל מוצרי המזון בארץ. עד כה התבססו המחירים על הנתונים הרשמיים של החברות כפי שפורסמו באתריהן. אולם המחירים בסניפים נקבעים על בסיס גיאוגרפי ויכולים להתעדכן כמה פעמים ביום, לפי התחרות המקומית של אותו סניף.

 

בעדכון החדש משתמשת החברה בטכנולוגיית crowdsourcing - חוכמת ההמון. בדומה לויקיפדיה, משתמשי החברה יכולים להוסיף ולערוך את הנתונים כדי לקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר למחירים בשטח. איך זה עובד? באמצעות האפליקציה ומצלמת האייפון אפשר לסרוק ברקודים של מוצרים ולראות את מחיריהם העדכניים בכל רשתות המזון. אם המחיר המוצג במסך אינו המחיר העדכני, אפשר למלא בלחיצת כפתור את המחיר הנוכחי. בסופו של דבר, מקווים בחברה, כשעשרות אלפי צרכנים יעדכנו מחירים ברחבי הארץ, יתעדכנו המחירים מדי שעה.

 

 

מימין: ברק כהן, עודד רגב, רוני מיכאלי מימין: ברק כהן, עודד רגב, רוני מיכאלי צילום: עמית שעל

 

לפי רגב, מאז השקת העדכון רשמה המערכת יותר מאלף עדכוני מחיר ידניים ביום. בשבועות האחרונים עלתה כמות הכניסות לאתר באלפי אחוזים, ואת האפליקציה הורידו עד כה כ־50 אלף איש - 20 אלף מהם כבר הורידו את הגרסה החדשה. רגב מתאר את המשתמשים כ"אקטיביים במיוחד", ומציג נתוני סריקה של יותר מ־900 אלף ברקודים - ממוצע של 18 סריקות למשתמש.

 

המוצר הנסרק ביותר במערכת הוא בקבוק 1.5 ליטר של קוקה־קולה, ואחריו 200 גרם של נס קפה עלית. חבילת הקוטג', שהציתה את כל מרד המחירים, נמצאת דווקא במקום הרביעי בלבד. עם זאת, מוצרי חלב תופסים חמישה מתוך 25 המקומות הראשונים בטבלה. 20% מכל סריקות הברקודים הם למוצרי חלב.

 

רגב מסביר כי 10% מעדכוני המחירים ביממה הראשונה הם "טעויות גסות", המוסברות כניסיונות להשפיע על המערכת ולפגוע במתחרים. "המערכת תשתפר עם הזמן", הוא אומר. "יהיו טעויות. עם הזמן, נמצא ונחסום יותר ויותר דרכים להשפיע על המערכת".

 

השלב הבא: סל מוצרים

 

החברה עובדת כרגע גם על אפליקציה לאנדרואיד, שתושק בעוד כחודש תחת שם שונה. לדברי רגב, החברה עדיין לא החליטה על מודל הכנסות עתידי, אולם היא אינה מעוניינת לגבות כסף על השירות. אפשרות אחת שעלתה היא שיתופי פעולה עם רשתות המזון, שיוכלו להעניק למשתמשים הטבות על ביצוע עדכוני מחירים, בדומה לאפליקציות כגון פורסקוור. 

 

"יש כרגע ביקורת נגדנו שאנחנו מקושרים לרמי לוי", אומר רגב. "האמת, אני לא מכיר את רמי, אבל הייתי שמח להכיר אותו. אנחנו כרגע בקשר עם שתי רשתות מזון שלא אנקוב בשמן".

 

כעת עובדת החברה על השדרוג הבא - מנוע חיפוש מוצרים שבעזרתו אפשר לבנות סל מוצרים. לאחר מכן אפשר יהיה לבדוק את מחיר הסל בכל הרשתות, ואף בסניפים המקומיים. בעתיד יוכלו המשתמשים גם לראות את מחיר הסל בכל הסניפים באזורם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x