$
אינטרנט

גאגא מפילה את אמזון: הביקוש לאלבום החדש גרם לקריסת השרתים

אמזון הציעה לגולשים בארה"ב את האלבום החדש של הזמרת ב-99 סנט בלבד למשך 24 שעות. התוצאה: השרתים נפלו והלקוחות הגיבו בכעס, ונתנו לאלבום ציון ממוצע נמוך בהרבה ממי שרכשו אותו דרך החנות של אפל

הראל עילם 14:1124.05.11

שירות המוזיקה החדש של אמזון מתקשה לעמוד בלחץ: הביקוש לאלבום הדיגיטלי החדש של ליידי גאגא הפיל את שרתי החברה. אתמול בבוקר (שעון ישראל) הודיעה אמזון שהיא תמכור את האלבום Born This Way בגרסת הדלוקס במחיר של 99 סנט בלבד למשך 24 שעות. לשם השוואה, אותו אלבום, הכולל 14 שירים, נמכר ב-16 דולר ב-iTunes של אפל.

 

האלבום אמנם נמכר בארה"ב בלבד - אך הביקוש הגבוה גרם לקריסת שרתים שעוררה כעס בקרב הלקוחות. האלבום קיבל ציון ממוצע של 3.5 כוכבים באמזון לעומת 4.5 ב-iTunes, בין היתר על רקע התקלה. כמה לקוחות אף ציינו שבפעם הבאה יהיו מוכנים לשלם מחיר מלא על מנת לקבל את האלבום דרך iTunes ובלי עיכובים.

 

אמזון הבטיחה שהיא תאפשר לכל הלקוחות שרכשו את האלבום במהלך 24 השעות להוריד אותו במחיר המופחת. דובר אמזון אמר: "אנו סובלים כעת מעומס כבד. תודה על סבלנותכם".

 

 

שרתים הנחשבים לחזקים במיוחד

 

סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמונטה, המוכרת יותר כליידי גאגא, היא האדם הראשון שהצליח לצבור 10 מיליון עוקבים בטוויטר. לאחרונה גאגא גם סייעה לפרסם את הדפדפן גוגל כרום, וחפצים וירטואליים הקשורים אליה נמכרו במשחק הפייסבוק המצליח פארמוויל. היא נבחרה לסלבריטאית המשפיעה ביותר בעולם על ידי "פורבס", והופיעה בסוף השבוע האחרון בתוכנית הטלוויזיה סאטרדיי נייט לייב.

 

קשה להעריך את היקף הביקוש לאלבום - אמזון אינה נוהגת למסור נתונים כאלה. עם זאת, ניתן להעריך כי מדובר בהיקף מכירות גבוה במיוחד, בהתחשב בהשפעה על השרתים: שרתי אמזון נחשבים לבין הגדולים, החזקים והמתוחכמים בעולם. כאשר קבוצת ההאקרים אנונימוס ניסתה להפיל אותם בתגובה להחלטתה של אמזון להפסיק ולארח את ויקיליקס, הצליחה החברה להתמודד עם התקפות ענק שמוטטו את אתרי ויזה ומסטרקארד, וכן אתרים ממשלתיים גדולים.

 

אמזון בחרה למכור את האלבום במחיר נמוך במטרה לקדם את שירות המוזיקה בענן. השירות מאפשר למשתמשים לאחסן אלבומים שלמים על שרתי הענן של אמזון ואז להזרים אותם לכל מכשיר מדיה. החברה אף נותנת שטח אחסון של 20 גיגה-בייט לכל גולש שרוכש את האלבום.

 

אמזון נחשבת לקמעונאית השניה בגודלה בשוק המוזיקה בארצות הברית, ו"מבצע גאגא" נועד גם לסייע לה להתחרות מול ה-iTunes, חנות המוזיקה הגדולה בעולם. שירות הענן שלה מתחרה בגוגל מיוזיק, שהושק בגרסת בטא לפני כשבועיים. גם אפל צפויה להפעיל שירות דומה בקרוב, ואף החתימה לאחרונה כמה מאולפני המוזיקה הגדולים בעולם לקראת ההשקה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x