• תפריט
מכשירים

סקירה ראשונה: הקומודו של iway mobile - להביא את חוויית הסמארטפון לרכב

קונסולת הבקרה והמולטימדיה של iway mobile הישראלית שמושקת היום בסלקום מביאה עדכוני חדשות, מוסיקה, ניווט ותיעוד נסיעות ישירות לרכב, ממש כמו סמארטפון. האם בעלי סמארטפון ימצאו לו שימוש? בדקנו

אבנר קשתן 11:1023.01.11
כבר שלוש שנים עובדים בחברת iway mobile על הקומודו, מרכז בקרה ומולטימדיה לרכב, המשלב דיבורית אלחוטית, GPS, מצלמת חניה אחורית לרכב ומגוון שירותי תוכן מבוססי אינטרנט. הקונסולה מושקת היום (א') ברשת סלקום, בנסיון להכניס את אפליקציות הסמארטפון החכמות גם לתחום הרכב.

 

דני קנפו, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, הסביר ל"כלכליסט" כי הרעיון לקונסולה עלה לאחר שהוא ומיכה הרמן, שותפו לייסוד החברה ויושב הראש, כי שירותי המידע הזמינים ברכב, החל מדיבוריות וכלה במכשירי GPS, כמעט ולא התקדמו בעשור האחרון. זאת, בעוד טלפונים סלולריים התקדמו בקצב מהיר. החברה מעוניינת לנער את השמרנות של יצרניות הרכב באמצעות ייצור מכשיר שיהווה תקן אחיד, ושישווק דרך שותפים וותיקים ואמינים: חברות הסלולר, כשהראשונה מביניהן היא סלקום, לה ניסיון רב בהתקנות טלפונים קבועים בכלי רכב. בהמשך יגיעו גם שיתוף פעולה עם יבואני רכב וחברות ליסינג.

 

המוצר עצמו שואב השראה רבה מעולם הסמארטפונים: מסך בגודל 4.3 אינץ' עם ממשק מגע פשוט, ללא מולטי-טאץ', הנועד לתפעול תוך כדי נסיעה. למכשיר התממשקות פשוטה לכל טלפון סלולרי באמצעות בלוטות', ושורה של שירותי מידע, החל מהבסיסיים- כגון ניווט ב-GPS ושירותי דרך - ועד עשרות ערוצי מוזיקה בסטרימינג, מידע חי על פקקים ושיבושים בכביש, ואפילו עדכוני חדשות וערוצי טלוויזיה מקוונים, אשר ניתנים לצפייה רק כאשר הרכב אינו בתנועה.

 

שלל שיתופי פעולה בתחום התוכן

 

התכנים של הקומודו מבוססים על שורה של שיתופי פעולה, החל משירותי הניווט של חברת iGo, מידע דרכים של Decell, ושותפות תוכן אחרות, ביניהן "כלכליסט" לעדכוני מידע מהדרך וכן ערוצי רדיו ממדינות רבות. קיימות גם אפליקציות אשר פותחו במיוחד על ידי iway mobile, כגון "יומן רכב", המאפשרות לנהג לנהל ולתעד את נסיעותיו הפרטיות והעסקיות, מידע חשוב לציי רכב. אפליקציה זו מעידה על המיתוג העיקרי של הקומודו: כלי עסקי לציי רכב וחברות ליסינג, המאפשרת קבלת מידע מרוכז על פעילויות הרכב מצד אחד, וערך מוסף לנהגים מצד שני.

 

 

הקומודו מיוצר בסין, על פי תכנון והזמנה מיוחדת של iway mobile, אך צד התוכנה, החל ממערכת ההפעלה ועד האפליקציות, מפותחות במרכז הפיתוח של החברה בבאר שבע, המעסיק כ-30 עובדים בפרויקט הקומודו בלבד. בשלב זה, מפעילות ציי רכב וחברות ליסינג מוגבלות לאפליקציות שמגיעות עם המכשיר, אך במידה ותעלה דרישה לפיתוח ייעודי, תוכל iway mobile לפתח הרחבות למכשיר. לשאלה בנוגע לתחרות מכיוונם של הסמארטפונים, להם ניתן למצוא עשרות אפליקציות לרכב, אמר קנפו כי "אנחנו בשוק אחר. אנחנו לא בשוק הסמטארטפונים, אלא בשוק הרכב. המוצר מותאם לרכב, החל מממשק המשתמש ועד האינטגרציה המלאה עם מערכת השמע, המצלמה האחורית שמגיעה עם הערכה, וכן הלאה".

 

בשלב ראשון מתמקדת iway mobile בהפצה בשוק הישראלי דרך חברת סלקום, אך במקביל קיימים מגעים להפצה דרך מפעילות סלולריות ברוסיה וסין, כמו גם מספר מדינות נוספות.

 

סיכום

 

בסופו של דבר, ההצלחה של קומודו תמדד בחדירה לשוק הארגוני, לציי הרכב וחברות הליסינג. הקהל הטכנולוגי, שרגיל להשתמש בסמארטפון שלו כמכשיר תקשורת, מוזיקה ו-GPS, ימצא שהוא לא רואה יתרונות רבים במערכת, ועלול לחוות תסכול מכך שלא ניתן להוריד אפליקציות רבות ומגוונות למכשיר. הערך של הקומודו הוא בהכנסת הנורמות והסטנדרטים של הסמארטפונים וכלי הרכב החכמים גם למשתמשים הרגילים, בעברית ובאופן פשוט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x