$
אינטרנט

פייסבוק 2010: הגולשים רק רוצים להיפגש

בניגוד לרשימות המקבילות של גוגל וטוויטר, המושג הכי חם ברשת החברתית השנה היה HMU - ביטוי שנועד ברוב המקרים לארגן מפגש בעולם האמיתי

אבנר קשתן 14:1614.12.10

גוגל כבר סיכמה את 2010, גם טוויטר ויוטיוב, ועכשיו מגיע תורה של פייסבוק. הרשת החברתית פרסמה היום (ג') את רשימת הנושאים הפופולריים ביותר שהופיעו בשורות סטטוס ועדכונים במהלך השנה. מהרשימה ניתן ללמוד, בין היתר, על ההבדלים בין פייסבוק לבין האתרים הפופולריים האחרים.

 

המונח

הפופולרי ביותר בסטטוסים בפייסבוק היה HMU - ראשי תיבות של "Hit me up", בקשה ממשתמש אחר ליצור קשר בטלפון או ב-SMS, בעיקר במטרה לארגן מפגש פנים מול פנים. הביטוי כמעט ולא היה בשימוש ב-2009, וזינק בפופולריות שלו בשנה האחרונה. ניתן לראות כי פייסבוק עדיין מתפקדת קודם כל כמקום מפגש חברתי - כלי שנועד לעזור לגולשים לארגן את החיים החברתיים שלהם, באינטרנט ומחוצה לו.

 

במקום השני ברשימה, בדומה לתוצאות בטוויטר ובגוגל, נמצא המונדיאל שהתקיים בדרום אפריקה בקיץ. עוד ברשימה מככבים סרטים ("צעצוע של סיפור 3", "דמדומים" ו-"התחלה"), האייפון החדש והאייפד, פארמוויל ומשחקי פייסבוק אחרים - וגם ג'סטין ביבר, שבטוויטר ויוטיוב דווקא איכזב.

 

במקומות נמוכים יחסית בעשירייה הפותחת נמצאים אסונות טבע כמו רעידת האדמה בהאיטי ואסון הכורים בצ'ילה. במפתיע, דליפת הנפט הגדולה במפרץ מקסיקו לא נכנסה לעשרת המקומות הראשונים, בניגוד לטוויטר שבה האזכורים לאסון האקולוגי הגיעו למקום הראשון. גם תחום המוזיקה, חוץ מג'סטין ביבר, סבל מייצוג קטן בהרבה מזה שקיבל הקולנוע.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x