$
אינטרנט

בדיקת "כלכליסט": חנות היישומים של כרום נוחה, אבל המגוון מאכזב

אז מה תמצאו בחנות החדשה של גוגל? ניווט קל ופשוט, חיפוש מצוין - אבל יישומים שלא מעניקים שום בשורה חדשה מבחינת חווית השימוש. בהתחשב ברווחים שהחנות עשויה להכניס לגוגל - סביר להניח שהיא תשקיע בעתיד בפיתוח יישומי רשת מתקדמים יותר

עומר כביר 17:3708.12.10
בחנות יישומי הרשת לכרום, Chrome Web Store, שהושקה אמש (ג') יחד עם מערכת ההפעלה כרום OS, מנסה גוגל להביא את חוויית השימוש המוכרת מחנויות האפליקציות השונות לדפדפן. אין זה מפתיע, לפיכך, שעמוד הכניסה של החנות מזכיר במידה רבה את האפסטור של אפל כפי שהיא נראית בתוך האייטיונז.

 

בראש העמוד מוצג באנר מתחלף המציג יישומים בולטים, ומתחתיו יישומים נבחרים ופופולריים. בגלילה נוספת ניתן לראות גם תוספים לדפדפן וערכות נושא. סרגלי הניווט שמימין מאפשרים לשוטט בין קטגוריות היישומים השונות, וכן מופיעים דירוגים של היישומים הפופולריים ביותר, בחינם ובתשלום.

 

חנות האפליקציות של גוגל. קל למצוא מה שמחפשים חנות האפליקציות של גוגל. קל למצוא מה שמחפשים צילום מסך: chrome.google.com/webstore

 

גם העמוד שמוקדש לכל יישום מזכיר את העיצוב באפסטור, וכולל צילומי מסך ולצידם תיאור קצר, ובהמשך תיאור מפורט וביקורות גולשים. העמודים גם מציינים כמה גולשים עושים שימוש ביישום, מהו מספר ההתקנות השבועי שלו ומה הדירוג שהגולשים מעניקים לו - אפשרויות נחמדות, שכנראה ייצרו עניין ככל שהחנות תצבור תאוצה. 

 

"התקנת" היישום פשוטה ומהירה – די בלחיצה על כפתור ה-Install המופיע בעמוד שלו. לא במקרה הוכנסה המילה התקנה למרכאות. במרבית המקרים, כיוון שמדובר ביישום רשת, לא מורד קובץ למחשב אלא מתווסף קישור ליישום בעמוד הלשונית החדשה בכרום. כך, לדוגמה, ליישום של USA Today ניתן להגיע באמצעות גלישה לכתובת http://optimus.usatoday.com מדפדפן כרום, בלי צורך לעצור קודם בחנות היישומים. רק ביישומים מועטים, בעיקר משחקים, נראה שהחנות מורידה קובץ למחשב המשמש להפעלת היישום.

 

יישומים רבים, במיוחד משחקים, נמכרים בתשלום. במקרה כזה הקלקה על Buy and Install תוביל בפעם הראשונה להזנת פרטי כרטיס אשראי לשירות התשלומים גוגל צ'ק-אאוט, הליך שיש לבצע רק פעם אחת. יישומים אחרים ניתנים להתקנה בחינם, אבל על מנת לפתוח חלק מהיכולות בהם יש לבצע רכישה מתוך היישום. חלק מהאפליקציות מתבססות על מודל של דמי מנוי (שבועי, חודשי או שנתי), ובמקרה זה ניתן לעתים להתנסות בהם לתקופה מוגבלת.

 

מהפכה? לא כרגע

 

הניווט בחנות עצמה מהיר ונוח: האופן שבו מוצגים היישומים ומחירם ברור. גם החיפוש, כמו בכל שירות של גוגל, עובד מצוין. אין ספק שמדובר באמצעי מוצלח לגולשים על מנת לגלות יישומי רשת חדשים ומעניינים. יש רק בעיה אחת: היישומים עצמם.

 

מי שציפה לבשורה חדשה בחוויית השימוש ברשת צפוי להתאכזב. מרבית האפליקציות הן לא יותר מקישור לאתר הרגיל של החברה שמאחוריהם, ולפעמים, כמו במקרה של USA Today, גרסה פשוטה של האתר המקורי. יש כמה יישומים מוצלחים, כמו זה של NPR שעושה עבודה טובה בהצגת תוכניות ואייטמים של איגוד הרדיו הציבורי, או היישום של העיתון "ניו יורק טיימס" שתומך גם בעבודה לא מקוונת. אבל אלו מעטים ונדירים.

 

אפליקציית "ניו יורק טיימס". מוצלחת, אבל מה עם השאר? אפליקציית "ניו יורק טיימס". מוצלחת, אבל מה עם השאר? צילום מסך: chrome.google.com/webstore

 

אפשר להניח שעם הזמן תעודד החנות מפתחים להשקיע בפיתוח יישומי רשת מתקדמים יותר, כאלה המנצלים את היכולות שמספקים תקני רשת חדשים דוגמת HTML5. ההנחה הזאת סבירה בעיקר כשהאפשרות לגבות בעבורם כסף, באמצעות גוגל, נוחה ובטוחה יותר מבעבר. אבל נכון לעכשיו מציעה החנות מגוון מאכזב ומשעמם, שמורכב ברובו מקישורים לאתרי אינטרנט, שהיתרון היחיד שהחנות מוסיפה להם היא האפשרות לדרג אותם ולכתוב עליהם ביקורות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x