$
אינטרנט

משרד התקשורת: פרסומי החברות על חבילות הגלישה באינטרנט - מטעים

בין השאר, יחויבו החברות לציין בסמוך לכל פרסום את היחידה המקובלת בעולם למהירות גלישה: "מגה ביט לשנייה"

אסף גלעד 19:5231.10.10

משרד התקשורת יוציא בשבוע הקרוב מכתב לחברות התקשורת ובו בקשה להסדרת הפרסום של חבילות הגלישה באינטרנט המוצעות לציבור; זאת בעקבות שורה של פרסומים לא מדויקים.

 

אגף הפיקוח במשרד התקשורת ינחה את כל חברות התקשורת: חברות תשתית, ספקיות תקשורת וחברות הסלולר, לציין בסמוך

לכל פרסום את היחידה המקובלת בעולם למהירות גלישה: "מגה ביט לשנייה"; זאת, בניגוד לכמה מהפרסומים המשמיטים את המלה "לשניה".

 

"זה כמו ששוטר יעצור אותך על מהירות של 90 ולא יציין שמדובר במהירות לשעה" , אומר בכיר בענף התקשורת. "או שבסופרמרקט ימכרו עגבניות ב 10 שקלים, ללא יחידת משקל".

 

כך, למשל, בפרסומים של חברת סלקום ניתן להבחין במבצע הכולל חבילת מודם סלולרי ב-199 שקל תמורת 15 מגה-ביט, ללא ציון המלה "שנייה"; כמו כן, בזק מפרסמת הצעה לקבלת מכשיר מסוג אייפוד טאץ' מתנה, תמורת הצטרפות לחבילה של 10 מגה - גם כאן, ללא המלה "שנייה".

 

תיקון נוסף שידרוש משרד התקשורת מחברות הסלולר יהיה שינוי הדרך בה מוצגת כיום מהירות הגלישה, באופן שיחליף את השימוש במלה "עד" למלה "מינימום"; כלומר, חברות התקשורת ייאלצו לדווח על המהירות המינימלית אותה הן מתחייבות להעביר, ולא על זו המקסימלית, כדי להכיר גם במצבים בהם הלקוח מקבל את המהירות המקסימלית רק בחלק מהזמן.

 

תיקון שלישי ואחרון ייאלץ את חברות התקשורת לציין לא רק את מהירות ההורדה, אלא גם את מהירות ההעלאה של הנתונים על גבי הרשת. במשרד התקשורת אישרו ל'כלכליסט" את פרטי התיקון המתייחס למהירות הגלישה, אך סירבו להתייחס לפרטי שאר התיקונים המוצעים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x