$
אינטרנט

לראשונה: פייסבוק עקפה את גוגל במשך זמן השימוש

במהלך אוגוסט בילו הגולשים כ-9.9% מזמנם בפייסבוק, לעומת כ-9.6% מזמן הגלישה שהעבירו באתרי גוגל, כולל יוטיוב. כך על פי חברת המעקב קומסקור. במקביל, גוגל מתמודדת עם מעבר עובדיה לפייסבוק

יוסי גורביץ 10:2112.09.10
מהפך? במהלך חודש אוגוסט האחרון, עקפה פייסבוק את גוגל בתחום חשוב: משך הזמן הממוצע שמשתמשים מבלים בה. כך עולה מנתונים חדשים שפרסמה בסוף השבוע חברת המעקב קומסקור.

 

להערכת קומסקור, שמבוססת על מדגם של כשני מיליון גולשים בארה"ב, וכן נתונים שאספה משלל אתרים, הגולשים
בילו 41.1 מיליון דקות בפייסבוק במהלך אוגוסט, שהם כ-9.9% מכלל הזמן שהם בילו ברשת. הם בילו באתרי גוגל - כולל יוטיוב, ג'ימייל ואחרים - 39.8 מיליון דקות, שהם כ-9.6% מכלל הזמן שגלשו ברשת. אתרי יאהו הגיעו למקום השלישי, עם 37.7 מיליון דקות (9.1%). בקומסקור ציינו כי ביולי האחרון, עקפה פייסבוק את יאהו בתחום.

 

השינוי בעייתי במיוחד מבחינתה של יאהו: באוגוסט 2009, אומרת קומסקור, הגולשים בילו כמעט 12%מזמן הגלישה שלהם באתרי יאהו ורק 5% מזמנם באתרי גוגל ובפייסבוק; תמונה דומה עולה מנתוני אוגוסט 2007: 12% מזמנם של הגולשים הוצא באתרי יאהו, ורק2% ו-4% באתרי פייסבוק וגוגל, בהתאמה.

 

זו אינה הבעיה היחידה שמציבה פייסבוק בפני גוגל: ענקית האינטרנט נאלצת להשקיע משאבים ניכרים בשכנוע עובדיה שלא לעבור לרשת החברתית. עובד גוגל לשעבר פול בושהייט, שעבר לפייסבוק ושנחשב לאחראי ליצירת ג'ימייל ולסיסמה של גוגל, "אל תהיה רע", מדווח כי אחד מעובדי גוגל קיבל לאחרונה בונוס של כחצי מיליון דולר והעלאה במשכורת של 15%, בתנאי שלא יעבור לפייסבוק. לדברי בושהייט, עובדים בגוגל משתמשים בדיווח על הצעות עבודה שקיבלו מפייסבוק כאמצעי לשדרוג המשכורת שלהם. שורה של בכירים בפייסבוק, ביניהם סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג, הם עובדי גוגל לשעבר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x