שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אינטרנט

פייסבוק השיקה שירות מיקום: "Facebook Places"

השירות החדש יאפשר למנויי הרשת החברתית לעדכן את חבריהם היכן הם נמצאים, וכן לתייג חברים אחרים הנמצאים שם. בשלב זה הוא זמין בארה"ב בלבד, אבל בכוונת החברה להרחיב אותו למדינות נוספות בקרוב

יוסי גורביץ 08:1819.08.10
פייסבוק ערכה הלילה (ה') מסיבת עיתונאים, ובה הציגה את הפיצ'ר החדש שלה: שירות מיקום, שהיא מכנה Facebook Places. השירות זמין בינתיים רק בארה"ב, והוא ניתן לגישה באמצעות אתר לסלולרים בעלי צג מגע, או באמצעות אפליקציית האייפון של פייסבוק. בחברה אמרו כי ירחיבו בעתיד את השירות לאזורים אחרים בעולם ולפלטפורמות סלולר אחרות.

 

השירות מאפשר למשתמש לעדכן את "חבריו" מיד עם הגעתו למקום מסוים (בינתיים, רק את "חבריו") על כך שהוא נמצא בו. כמו כן, הוא יכול לראות אם מי מ"חבריו" נמצאים במקום, ולתייג אותם, כמו גם להוסיף הערה על סוג הפעילות שהם מבצעים במקום. במשך זמן קצר, המשתמש יוכל גם לראות את כל משתמשי פייסבוק – גם אלה שאינם ברשימת החברים שלו – שנמצאים איתו באותו המקום.

 

 

השירות מזכיר מאוד, שלא לומר מחקה, את זה של הסטארט-אפ פורסקוור, ובמסיבת העיתונאים נכחו גם נציגים של החברה ושל שירות מיקום אחר, GoWallah, ששיבחו את פלייסס והבטיחו שישתפו איתו פעולה. יצוין כי לפורסקוור יש פחות מ-5 מיליון משתמשים, לעומת כחצי מיליארד המשתמשים בשירותי פייסבוק.

 

למרות השתתפות נציג פורסקוור במסיבת העיתונאים, בראיון שערך הבלוג וונצ'רביט עם מייסד ומנכ"ל החברה דניס קראולי, לאחר מסיבת העיתונאים, נשמע קראולי מהוסס הרבה יותר לגבי שיתוף הפעולה עם פייסבוק. לדבריו, פורסקוור לא התחייבה לדבר עם פייסבוק, משום שלא היתה לה גישה לשירות קודם שהושק – מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר במסיבת העיתונאים כי החברה עבדה על השירות במשך כמה חודשים – ולאנשי פורסקוור אין מושג ברור כיצד הוא ישתלב בשירות שלהם. קראולי אמר עוד כי פורסקוור תנסה את פלייסס "במשך שבוע או שבועיים" בטרם תגיע להחלטה סופית בנושא. עם זאת, נראה שיכולתה של פורסקוור להתחרות בפייסבוק מוגבלת.

 

צוקרברג מציג את Facebook Places צוקרברג מציג את Facebook Places צילום: בלומברג

 

עוד סיבה לדאגה בקרב שוחרי הפרטיות

 

השירות החדש כבר הספיק לעורר דאגה באשר לשמירה על פרטיותם של המשתמשים. ברירת המחדל מאפשרת למשתמשים לתייג את נוכחותם של "חברים" במקום שבו הם נמצאים, דבר המודיע על כך ל"חברים" אחרים שלהם. עם זאת, השירות הסלולרי של פייסבוק מאפשר למשתמש, כאשר הוא מתויג בפעם הראשונה, להחליט אם הוא רוצה לאפשר זאת או לסרב, וההחלטה תהפוך לברירת המחדל שלו.

 

עם זאת, פרצת הפרטיות הבסיסית של פייסבוק – העובדה שהמידע של המשתמש מועבר גם לאפליקציות צד שלישי שהתקינו "חברים" שלו – נשארה בעינה גם כאן: ברירת המחדל של פייסבוק מעבירה את העובדה שהמשתמש נמצא במקום מסוים לאפליקציות צד שלישי. משתמשים שאינם רוצים בכך יצטרכו לשנות את ההגדרות בעצמם. בעיה נוספת היא שמשתמשים שאינם מצוידים בסמארטפון לא יידעו ש"חבריהם" תייגו אותם עד שייכנסו לחשבון הפייסבוק שלהם באמצעות מחשב, דבר שעשוי להתרחש שעות לאחר מעשה. כמו כן, ברירת המחדל שהציבה פייסבוק אומרת שהמשתמש נכלל ברשימת ה"מי עוד נמצא כאן", והמשתמש צריך לשנות את הברירה בעצמו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x