$
אינטרנט

מסמך פנימי של גוגל חושף ויכוח חריף בין המייסדים סביב נושאי פרטיות

במהלך דיון שנערך בחברה בסוף 2008 סביב תוכנית להתאמת פרסומות לגולש על פי האתרים שבהם הוא מבקר, פרצה מריבה קולנית בין המייסדים. ברין, שהתנגד ליוזמה לאסוף מידע מחשבונות ג'ימייל, נסוג

יוסי גורביץ 10:1911.08.10

כל העדכונים, הכתבות והמדורים של טכנולוגי - היישר לפייסבוק שלכם

 

הוויכוח בגוגל על מידת החדירה לפרטיותם של משתמשים התלהט עד כדי כך ששני המייסדים, לארי פייג' וסרגיי ברין, החלו לצעוק זה על זה בנוכחות הכפופים להם. כך דיווח אתמול (ג') הוול סטריט ג'ורנל בהתבסס על

מסמך פנימי של החברה. אחד העובדים שנכח במקום תיאר את הסצינה כ"מביכה. כמו לראות מריבה בין שני ההורים שלך".

 

הוול סטריט ג'ורנל חשף את המסמך במסגרת סדרת כתבות שעורך המגזין על חדירתם של מפרסמים לפרטיותם של הגולשים. מדובר בתיעוד של דיון שנערך בגוגל בסוף שנת 2008, קודם להפעלת יוזמה למודל פרסום שבמסגרתו גוגל עוקבת אחרי האתרים שבהם מבקר הגולש ומתאימה לו מודעות על פיהם.

 

הוויכוח בין ברין - שהתנגד למכירת מידע על הגולשים למפרסמים - ובין ופייג', שתמך במודל עסקי כזה, התמקד בהצעה לאסוף את המידע הרלבנטי באמצעות חשבון הג'ימייל של הגולשים. בסופו של דבר התקבלה עמדתו של פייג', ובמרץ 2009 הושק מודל הפרסום החדש. מיד לאחר מכן נמתחה על יוזמתה של גוגל ביקורת חריפה, ובעקבותיה אולצה החברה לאפשר לגולשים שלא מעוניינים בה שלא להשתתף בה, אך השאירה את ברירת המחדל כהשתתפות. פעילות זו היתה חריגה יחסית לגוגל באותה תקופה: עד אז נקטה החברה מדיניות שאמרה שהיא לא תמכור את המידע של משתמשיה.

 

מאז, העמיקה גוגל את פעילותה בתחום: בספטמבר 2009 היא הציגה את בורסת המודעות שלה, שמאפשרת למפרסמים לקבוע כמטרה אנשים ספציפיים – משתמשים המעוניינים במוצר מסוים, בדרך כלל – ולעקוב אחריהם בזמן אמת ברשת. גוגל מקבלת אחוזים מכל מודעה שנמכרת בדרך זו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x