$
הייטק והון סיכון

בלעדי ל"כלכליסט": אחרי גוגל, ג'יני הישראלית חוברת לטיים־וורנר

אלגוריתם חיפוש הסרטים של החברה המכונה "פנדורה הישראלית" שולב באתר ה־VOD של תאגיד הבידור האמריקאי טיים־וורנר

אסף גלעד 07:0027.06.10

לאחר שנהפכה לחלק מפרויקט גוגל TV, חוברת ג'יני הישראלית לטיים־וורנר, תאגיד הכבלים השני בגודלו בארה"ב, כך נודע ל"כלכליסט". אולם בעוד הסכם שיתוף הפעולה עם גוגל עוד רחוק מלהראות הכנסות, טיים־וורנר הוא הלקוח המשלם הראשון של ג'יני הישראלית, שעושה שימוש בטכנולוגיה שלה כבר

היום בהסכם רישוי.

 

הטכנולוגיה של ג'יני, המכונה גם "פנדורה הישראלית", שולבה באתר ה־VOD של טיים־ורנר שהושק רק בשבוע שעבר, והיא מאפשרת לגולשיו לאתר סרטים לפי טעמם האישי בהתבסס על פרמטרים רבים כגון סגנון עלילה, תקופה, ז'אנר, שם הבמאי או שמות השחקנים. בעתיד הקרוב יוכלו מנויי טיים־ורנר לבחור סרט לפי החיפוש באלגוריתם של ג'יני באתר האינטרנט ולצפות בו על מסך הטלוויזיה שלהם. אתר טיים־וורנר משתמש, למעשה, בקוד (API) ובמנוע החיפוש של ג'יני, אך אינו מזכיר זאת באתר האינטרנט, מתוקף הסכם white label שחתם עם החברה הישראלית.

 

בשלב זה מקבלת ג'יני תשלום על רישיון שנמכר לטיים־וורנר, ובהמשך תקבל גם עמלה על כל סרט שיימכר באמצעות שימוש במנוע ההמלצות שלה. לפי הערכה, ההסכם עשוי להניב לג'יני כמה מיליוני דולרים. למרות השלב המוקדם שבו נמצא פרויקט גוגל TV, ההסכם בין ג'יני לטיים־וורנר עשוי להתוות את הדרך גם לאופן שבו תשתמש גוגל בטכנולוגיה של ג'יני הישראלית.

 

ג'יני מציעה שירות חיפוש והמלצה לסרטים וסדרות טלוויזיה המותאם לטעמו של הצופה. לצורך כך, פותח בג'יני אלגוריתם המנתח סרטים וסדרות טלוויזיה ומקטלג אותם לפי כמה פרמטרים, כאמור, ובהם ז'אנר קהל יעד ואפילו מצב רוח. למשל, סרטו החדש של טים ברטון, "אליס בארץ הפלאות", מקוטלג תחת "עלילה" לפי התכונות "התבגרות", "הפרעה נפשית", "חזרה הביתה", "ממלכה בדיונית", "גילוי עצמי" ו"נעורים", תחת "ז'אנר" לפי תת־ההגדרות "הרפתקאות", "פנטסיה" ו"הוליוודי", תחת "מצב רוח" לפי התכונות "מרגש", "מסוגנן" ו"שובה לב", ותחת "קהל יעד" מוגדר הסרט כ"בילוי משפחתי". בסך הכל מגדיר מנוע ההמלצה של ג'יני, שפותח באמצעות צוות של מתמטיקאים, אנשי קולנוע ופסיכולוגים, 2,200 תכונות שונות המגדירות תוכן, המחולקות ל־20 קטגוריות.

 

ג'יני הוקמה ב־2007 על ידי יוסי גליק ואיציק בן זקן. עד כה הושקעו בה 2.5 מיליון דולר על ידי קרן DFJ תמיר־פישמן, סטארט־אפ פקטורי וכמה אנג'לים. מג'יני לא התקבלה תגובה לידיעה. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x