$
אינטרנט

טוויטר צפויה להכריז על מודל עסקי - "ציוצים מקודמים"

למרות הפופולריות של שירות המיקרו-בלוגינג, עד כה הוא לא הכניס כסף. כעת מתכננים באתר לקדם בתשלום הודעות של גופים מסחריים, תחילה בתוצאות החיפוש ובהמשך גם בזרם הכללי של ההודעות

יוסי גורביץ 11:0813.04.10
שירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי טוויטר צפוי לחשוף היום (ג') את המודל העסקי שלו, שמתבסס על "ציוצים מקודמים" (promoted tweets). כך מדווחים שורה של מקורות, ביניהם הניו יורק טיימס ומגזין הפרסום Ad Age.

 

המטרה היא לאפשר לחברות שישתתפו בתוכנית לקדם את מוצריהן ואת עמדותיהן. ציוץ של מפרסם יזוהה כציוץ מקודם באמצעות טקסט זעיר בראשו, וכאשר יעביר המשתמש את סמן העכבר על הציוץ הוא יבליח בצהוב. השימוש הראשוני בציוצים מיועדים יהיה בחיפוש: כאשר המשתמש יקליד מילה מסוימת, שנרכשה על ידי המפרסם – באמצעות מערכת מכירה פומבית הדומה לזו של מודעות גוגל – הציוצים המיועדים יהיו בראש רשימת החיפוש, לא משנה מתי נכתבו.

 

המודל החדש מיועד לתת מענה לחברות המתלוננות על כך שהודעותיהן נבלעות בזרם הציוצים. תעשיית הסרטים, למשל, שמתלוננת בשנה האחרונה על כך שביקורות שליליות על הסרטים שלה פוגעות ברווחיה, תוכל לקדם ביקורות חיוביות על הסרטים – אם כי מומחים מזהירים שהשפעתם של האולפנים על התודעה הקולקטיבית המתגבשת בטוויטר היא זניחה.

 

המפרסמים ישלמו לטוויטר עבור כל 1,000 צפיות בציוצים המקודמים, ובמקביל, יפעיל האתר מערכת שתבדוק את יעילות הפרסומים על פי שורה של פרמטרים, כגון מספר הגולשים שצפו בהם, שקידמו אותם או ענו להם, ומספר המשתמשים שהקליקו על קישורים. אם יסתבר שהציוץ המקודם איננו מועיל למפרסם, סטטוס המקודם שלו יוסר וטוויטר תשיב את הכסף למפרסמים.

 

בשלב ראשון, כאמור, הפרסומות אמורות להופיע רק לצד חיפוש, אך בטוויטר אמרו כי בעתיד בכוונתם להציב ציוצים מקודמים בזרם הטוויטר גם של משתמשים שלא ביצעו חיפוש, בהתבסס על תחומי העניין שלהם; למשל, משתמשים שמביעים עניין רב בטיולים, יתקלו בציוצים מיועדים של חברות נסיעות. בטוויטר אמרו כי הם מודעים לנזק המשמעותי שהכנסת פרסומות לזרם הציוצים עשויה לגרום לתדמיתו של השירות, וכי יפעילו זהירות רבה בנושא.

 

המודל העסקי המתוכנן ממשיך את מגמת הפנייה של טוויטר לגופים מסחריים. לפני כשבועיים הושק עיצוב חדש לעמוד הבית של האתר, שבו מוצגים כעת ציוצים בולטים של עסקים, מותגים וסלבריטאים, במקום עדכוני סטטוס אישיים המיועדים למשתמשים מן השורה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x