הייטק והון סיכון

טלפוניקה הודיעה על רכישת ג'ג'ה הישראלית תמורת 207 מיליון דולר

כפי שנחשף ב"כלכליסט", ענקית התקשורת הספרדית תרכוש את החברה באמצעות החברה הבת O2. מנכ"ל ג'ג'ה: "מתכננים להרחיב את המרכז בישראל"

עומר כביר 19:5323.12.09
ענקית התקשורת הספרדית טלפוניקה הודיעה הערב (ד') רשמית על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'ג'ה תמורת 207 מיליון דולר במזומן. הרכישה כפופה לאישור רשויות הרגולציה בספרד. כפי שנחשף ב"כלכליסט", הרכישה תעשה באמצעות רשת הסלולר O2, חברה בת של טלפוניקה.

 

ג'ג'ה, המפעילה
משרדים בישראל ובעמק הסיליקון בקליפורניה, מוכרת בעיקר כחברה שחיברה את מכשירי הטלפון המסורתיים לשיחות VoIP (העברת קול על רשת האינטרנט). להבדיל מסקייפ ומשירותים נוספים שמאפשרים שיחות טלפון באמצעות המחשב, ג'ג'ה ביקשה לשמר את חוויית השיחה המוכרת מהטלפון הביתי: את השיחה מזמינים באתר האינטרנט של ג'ג'ה, והשירות כבר דואג לחבר בין הטלפונים הרגילים של המשוחחים. שירותי החברה פעילים ביותר בכ-200 מדינות ומשמשים מיליוני אנשים.

 

"הרכישה מרחיבה את מבחר שירותי התקשורת שלנו, ופותחת בעבורנו יכולות חדשות", אמר יו"ר ומנכ"ל טלפוניקה, מתיו קי, בהודעה לעיתונות. "אנשים שמשתמשים ברשתות חברתיות דוגמת טוויטר ייהנו עכשיו ממבחר גדול יותר של ערוצי תקשורת – ויוכלו לדבר ישירות זה עם זה, ולא רק באמצעת טקסט".

 

בשיחת ועידה עם עיתונאים מכל העולם שנערכה זמן קצר אחרי פרסום הודעת הרכישה, אמר מנכ"ל ג'ג'ה, טרבור הילי, כי החברה עתידה להמשיך להפעיל את מרכז הפיתוח בישראל, ואף להרחיבו. "אנחנו נרחיב את כוח האדם שלנו. יש לנו עכשיו 100 עובדים, והמספר יגדל לאורך הזמן. נעשה התרחבות גדולה בישראל, שם נמצא צוות המחקר שלנו".

 

הילי סיפר שרכישת ג'ג'ה נולדה כמעט במקרה: "לא עברנו הליך רשמי עם טלפוניקה. אני חושב שפשוט התחלנו לדבר על שיתוף פעולה עסקי, והם אהבו אותנו כל כך שהם החליטו שהם רוצים לרכוש את החברה".

 

לדבריו, בשלב זה לא צפויים להתבצע שינויים בהנהלת החברה. "אני אעבוד ישירות תחת יו"ר ומנכ"ל טלפוניקה", הוא אמר. "החברה תישאר עצמאית וההנהלה תישאר במקום. אנחנו נמשיך לבנות עסק גדול. זו רק בעלות חדשה, מנקודות מבט עסקית אנחנו מתכוונים להמשיך באותה הדרך".

 

"טלפוניקה קנו אותנו כי עולם הטלפוניה מתפתח, ואני לא רוצה לטפוח לעצמנו על הכתף, אבל אנחנו חברה מאוד חדשנית. הם רצו לקנות את המומחיות שלנו בטלפוניה החדשה כדי להכניס צורת חשיבה חדשה לארגון שלהם. יש לנו עכשיו הזדמנות לשווק את המוצרים שלנו ליותר מ-250 מיליון משתמשים. זו הסיבה שאנחנו ממשיכים לעבוד קשה, כי אנחנו רוצים להעשיר חיים של אנשים ולא רק לעשות כסף. אנחנו רוצים לשנות את העולם, ובאמצעות טלפוניקה נוכל לעשות את זה מהר יותר".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x