$
אינטרנט

משרד התקשורת קבע: HOT תוכל להפוך לספקית שירותי אינטרנט

הרישיון ניתן בתנאים מגבילים ובראשם הפרדת הפעילות החדשה מיתר הפעילויות שלה; HOT תוכל להשיב תוך שבועיים אם היא מסכימה לכך

גילעד נס 15:5723.12.09

משרד התקשורת הודיע היום (ד') כי בטרם יאשר לחברת HOT לספק קישוריות לאינטרנט הוא מתכוון לאפשר לחברה להגיב על המתכונת שהוא מגבש בעניין במסגרת שימוע שהוציא היום ויימשך שבועיים. בנוסף, הגורמים הרלבנטיים במשרד התקשורת ייוועצו עם המועצה לשידורי כבלים ולוויין, המפקחת על פעילותה של HOT בתחום הטלוויזיה, כדי לגבש מסקנות באשר לדרך לפקח על פעילותה הכוללת של החברה.

 

כידוע, חיבור הלקוח הישראלי לאינטרנט הקווי מתבצע באמצעות חיבור לתשתית פיזית - DSL או כבלים המוצעים בידי בזק ו-HOT בהתאמה - ורכישת קישוריות לאינטרנט (ISP) מידי החברות המספקות זאת – בזק בינלאומי, נטוויז'ן, 012 סמייל וספקיות קטנות אחרות. HOT מספקת בשנים האחרונות את תשתית החיבור לאינטרנט על גבי רשת הכבלים שלה, ולאחרונה ביקשה החברה להיכנס גם לתחום קישוריות האינטרנט באמצעות קבלת רישיון מתאים.
מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל צילום: גיל הדני

 

תמיהה בקרב ספקיות האינטרנט

 

במשרד התקשורת טוענים כי מתן רישיון זה ל-HOT יאפשר להגדיל את התחרות בתחום קישוריות האינטרנט, הנחלק היום באופן כמעט שווה בין שלוש ספקיות האינטרנט הגדולות. עם זאת ל-HOT יתרון משמעותי על פני המתחרות בכך שהיא מספקת גם את תשתית החיבור לאינטרנט ומסוגלת לשלב בין המוצרים על מנת להציע לצרכן חבילה אטרקטיבית. גורמים בקרב ספקיות האינטרנט הביעו היום תמיהה על כך שהשימוע מופנה ל-HOT בלבד, ואינו מאפשר להן להציג באופן רשמי את עמדתן בעניין.

 

במשרד הצהירו היו כי במסגרת קבלת הרישיון תחויב HOT להפריד את פעילות קישוריות האינטרנט משאר פעילות החברה, ולא יתאפשר לה, בשלב הראשון, להציע את קישוריות האינטרנט במסגרת חבילת מוצרים אחרים שביכולתה להציע. בנוסף תחויב החברה לאפשר לספקיות מתחרות להציע את שירותיהן על גבי תשתית האינטרנט שלה גם במסגרת חבילות המוצרים שלה. על פי תנאי משרד התקשורת, חבילות הטריפל, שאליהן תצטרף כעת קישוריות האינטרנט, יכללו מתן אפשרות לצרכן להתחבר לספק קישוריות לבחירתו.

 

במשרד גם מתכוונים לחייב את HOT להעביר דיווחים על מספר המנויים העושה שימוש בקישוריות האינטרנט שלה, לצד מספר המנויים העושה שימוש בקישוריות החברות האחרות, במטרה לוודא כי החברה מעניקה הזדמנות שוויונית לחברות מתחרות להציע את שירותיהן ללקוחותיה.

 

"מתכונת מאזנת"

 

רק לאחר שפעילות קישוריות האינטרנט של הוט תגיע לנתח שוק של 15% מכלל לקוחות התשתית של החברה, תוכל HOT לבקש אישור לשווק חבילות המשלבות את קישוריות האינטרנט יחד עם מוצרי הטלוויזיה והטלפוניה שלה, וגם לאחר קבלת אישור שכזה יוכל המשרד או מועצת הכבלים והלוויין להפסיקו אם יוכח כי שיווק סל מוצרים זה פוגע בתחרות בתחומי הטלפוניה, האינטרנט או הטלוויזיה הרב ערוצית. מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, טוען כי מתכונת זו מאזנת בין הצורך לקדם את התחרות ובין השמירה על הוגנות התחרות.

 

בזק ו-HOT כפופות על פי רישיונן להפרדה מבנית, כלומר איסור על פעילות משותפת של החברות הבנות, במטרה למנוע פגיעה בתחרות כנגד חברות שאינן מצוידות ביכולות דומות. כך, למשל, בזק בינלאומי ובזק עצמה אינן רשאיות לשתף מידע או לצאת במבצעים משותפים, וכמו כן נאסרה גם פעילות משותפת של פלאפון עם yes למטרות דומות. גם ב-HOT נדרשת הפרדה מבנית בין פעילות הטלוויזיה ופעילות האינטרנט והטלפוניה, אף שהותר לה לשווק חבילות של מוצרים משותפים (טריפל) הכוללים טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה.

 

תוספת של מתן אפשרות להציע גם קישוריות לאינטרנט נתפס בעיני החברות המתחרות, במיוחד אלו שאינן חלק מקבוצת תקשורת (דהיינו סמייל ונטויז'ן) כהרעה משמעותית ביכולת התחרות שלהן, והללו מפעילות בתקופה האחרונה לחצים על משרד התקשורת לבחון שנית את מדיניותו בעניין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x