$
אינטרנט

לראשונה: כרום עוקף את ספארי

מאמציה של גוגל להרחיב את השימוש בדפדפן שלה מתחילים להראות תוצאות: נתח השוק של כרום עלה מ-3.9% בחודש שעבר ל-4.4%, וההערכות הן שמגמת העלייה תימשך

אבנר קשתן 15:5516.12.09
כרום צובר תאוצה: הדפדפן של גוגל עוקף לראשונה את ספארי של אפל, והוא דורג במקום השלישי אחרי פיירפוקס של מוזילה ואינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט. כך על פי נתוני חברת המחקר NetApplications, המבצעת סקרי נתח שוק של דפדפנים ומערכות הפעלה.

 

על פי הבדיקה, המתבססת על מדגם
סטטיסטי של מבקרים באתרים פופולריים, כרום עקף לזמן מה את הדפדפן של אפל בשבוע האחרון. אמנם בדיקות מאוחרות יותר העלו שספארי חזר להציג יתרון קל, אך על פי מגמת העלייה של כרום מעריכים פרשנים כי הוא יתבסס במקום השלישי בתוך זמן קצר. על פי הבדיקה, שנערכה בין ה-6 וה-12 בדצמבר, כרום החזיק בכ-4.4% משוק הדפדפנים, בעוד שספארי ב-4.37%. נתח השוק של כרום עלה מ-3.93% בחודש נובמבר, בעוד שלספארי היה נתח שוק של 4.36% בנובמבר.

 

העלייה באימוץ של כרום נובע מהגעת הדפדפן לבשלות בשבועות האחרונים, כולל הוספת תמיכה בערכות נושא ובתוספים, שתי יכולות פופולריות שעד כה היו בלעדיות למתחרה העיקרי, פיירפוקס, המחזיק בכ-25% מהשוק. בנוסף, גוגל גם שחררה בשבוע האחרון גרסאות בטא של הדפדפן לפלטפורמות לינוקס ומק.

 

גוגל החלה לאחרונה להשקיע משאבים בפרסום הדפדפן באמצעי תקשורת רבים, מקוונים כמו גם מסורתיים. השבוע השיקה גוגל קמפיין פרסום "כרום לחג המולד", המעודד גולשים לשלוח לקרוביהם ומכריהם קישור להורדה של כרום כמתנת חג מולד. מוקדם יותר השבוע רכשה גוגל את עמוד השער כולו של עיתון החינם הבריטי Metro, בעל תפוצה של כ-1.3 מיליון עותקים, על מנת לפרסם את הדפדפן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x