$
אינטרנט

בלעדי ל"כלכליסט": נילסן מעבירה את מרכז הפיתוח מישראל להודו

החטיבה הישראלית פיתחה טכנולוגיה ייחודית למעקב אחר טרנדים באינטרנט. מרבית העובדים שיפוטרו בעקבות המהלך הם מהנדסי תוכנה

אסף גלעד 07:0406.12.09

ענקית המדרוג האמריקאית נילסן מחסלת את פעילות המחקר והפיתוח שלה בישראל ומעבירה אותה להודו. ל"כלכליסט" נודע כי כתוצאה מהמהלך יפוטרו 60 מעובדי מרכז הפיתוח של החברה בהרצליה, מרביתם מהנדסי תוכנה.

 

נילסן החלה לפעול בישראל ב־2007, לאחר שרכשה את חברת טרנדום הישראלית

לפי שווי של 100 מיליון דולר. בשיאה העסיקה החברה 120 עובדים.

 

בנילסן אונליין ישראל פותחה טכנולוגיה ייחודית למעקב אחר טרנדים באינטרנט, במטרה למצות מהם מידע עסקי ממוקד למפרסמים. הטכנולוגיה פותחה על ידי חברת טרנדום, ובאמצעותה עקבה אחר טרנדים בבלוגים, פורומים, טוקבקים ואתרי אינטרנט שונים. למשל, הטכנולוגיה ידעה לזהות את יחס הגולשים למותגים שונים לפי ההקשרים שבהם הוזכרו.

 

ב־2005 רכשה טרנדום את באזמטריקס, אז בניהולו של איציק פישר, לשעבר מנהל RSL, אימפריית התקשורת של רון לאודר וחברת באזמטריקס האמריקאית שעסקה בתחום דומה. נילסן החזיקה אז ב־58% ממניותיה של באזמטריקס, שאותם רכשה לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר. בשארית המניות החזיקו פישר, יעקב לוי, מבעלי גאלופ ישראל, ובנו אורי. ב־2007 רכשה נילסן את אחזקותיהם בבאזמטריקס לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר.

 

נילסן מיזגה לתוך החברה באותה שנה גם את נטרייטינגס האמריקאית. הפעילות הממוזגת שנשאה את השם "נילסן אונליין" החזיקה את מרכז הפיתוח בהרצליה ומרכז שיווק בארה"ב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x