$
חדשות טכנולוגיה

דיסני תשיק טכנולוגיה חדשה להפצת סרטים

כחלק מהתמודדותה עם המשבר בתעשיית הסרטים הודיע מנכ"ל דיסני כי בחודש הבא ייפתח שירות בשם Keychest, שיאפשר לרכוש סרט פעם אחת ולצפות בו בפלטפורמות שונות כגון סמארטפונים וקונסולות משחקים בנוסף למחשבים אישיים וטלוויזיות

סוכנויות הידיעות ואבנר קשתן 14:3827.10.09

בוב איגר, מנכ"ל וולט דיסני, העביר אזהרה חמורה להוליווד שלפיה עסקי הסרטים "משתנים לנגד עינינו", לאחר שנה בעייתית שבה האולפנים נאלצו לבחון מחדש את המודל העסקי שלהם. בראיון ל"פייננשל טיימס" אמר איגר כי ההידרדרות החמורה ביותר נרשמה במכירות ה־DVD, אשר היו בעשור האחרון מקור ההכנסה המרכזי של הוליווד.

בוב איגר מנכ"ל דיסני בוב איגר מנכ"ל דיסני צילום: בלומברג

 

לדברי איגר, המכירות החלו לצנוח במקביל לכך שפלטפורמות אחרות, כגון הפצה דיגיטלית, לא הצליחו לשחזר את הרווחים. איגר קרא לבצע בדיקה של עלויות שיווק והפקת הסרטים, והודיע כי בחודש הבא תשיק חברתו טכנולוגיה חדשה בשם קיצ'סט (Keychest). טכנולוגיה זו תנסה לתת מענה להפצה דיגיטלית של סרטים באופן אשר יצמצם את סכנות הפירטיות הקיימות, אך ללא המגבלות ה-DRM הדרקוניות המונעות ממשתמשים לצפות בסרטים שרכשו על מספר מכשירים, או לאחר התקנה מחדש של המחשב.

 

הטכנולוגיה החדשה תהיה בנויה על עקרונות של מחשוב ענן, שלפיהם הסרטים יישמרו בשרתים של דיסני ויוזרמו דרך האינטרנט אל מכשירי הצפייה. הלקוחות ישלמו פעם אחת בעבור גישה בלתי מוגבלת לתוכן, ויוכלו להתחבר על כל מכשיר, ממחשבים אישיים וסמארטפונים ועד מכשירי טלוויזיה ונגני DVD המחוברים לאינטרנט.

 

בניגוד להכרזתה של סוני אתמול על כי שחקני פלייסטיישן יוכלו לצפות בסרטים דרך שירות השכרת הוידאו נטפליקס, שירות קיצ'סט מתעתד להיות שירות מכירה של תוכן ולא השכרה, והגישה לתכנים שנקנו לא תלויה בדמי מנוי או בשימוש בטכנולוגיה ספציפית.

 

שירות קיצ'סט דומה במהותו לשירות Google Editions, חנות הספרים עליה הכריזה גוגל בשבוע שעבר. כמו בקיצ'סט, לקוחות Editions יקנו את הספרים שישמרו על שרתיה של גוגל, וניתן יהיה לגשת אליהם מכל מכשיר בעל דפדפן ולא מספרים אלקטרוניים מסוימים, כפי שהמצב עם הקינדל של אמזון או הנוק של בארנס אנד נובל.

 

איגר נקט באחרונה כמה צעדים שנועדו לחזק את אולפן הסרטים של דיסני, ובראשם מינויו של ריץ רוס לעמוד בראש המחלקה. רוס עומד מאחורי "האנה מונטנה" ו"היי סקול מיוזיקל", שניים מהזיכיונות הרווחיים ביותר של דיסני.

 

במקביל פיטרה ענקית הבידור עובדים, צמצמה הפקות באולפני מירמקס וחתמה על הסכם הפצה עם אולפן דרימוורקס של הבמאי סטיבן ספילברג. לפי גורמים בחברה, המהלכים נועדו לצמצם את חשיפת דיסני להפקות יקרות, ובו בזמן להבטיח שתהיה לה שורה של סרטים מוכנים להפצה פרי ידו של הבמאי הרווחי ביותר בהוליווד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x