$
אינטרנט

איך עושים את זה נכון: אין טעם להחביא את המסר השיווקי

שוק הפרסום המסורתי בנוי על עיקרון של פנייה למספר גדול ככל הניתן של לקוחות פוטנציאליים. כשמנסים למכור ברשתות חברתיות, לעומת זאת, צריך להבין שהמשתמש בוחר למי להקשיב

אבנר קשתן 15:5622.09.09

כשמפרסמים פונים לפרסום ברשתות חברתיות, הם נוטים לגרור איתם הנחות והרגלים מעולם הפרסום המסורתי. הנחות אלה, במקרה הטוב, מפספסות את הפוטנציאל שברשתות החברתיות. במקרה הרע, הן מרחיקות לקוחות פוטנציאליים מהמותג.

 

פרסום בנוי על חוק המספרים הגדולים: אם תפנה למספיק

אנשים, חלק מהם ייקנו את המוצר שלך. רשתות חברתיות, לעומת זאת, בנויות על עיקרון של מידע ממוקד -המשתמש בוחר למי להקשיב. לכן חברות שיווק חברתי שמציעות להביא את המותג שלך לאלפי חברים בפייסבוק או עוקבים בטוויטר מבטיחות למעשה הבטחה בעייתית. במקרה הטוב, אותם חברים יסירו אותך מהרשימה שלהם. במקרה הרע יראו בך ספאמר.

 

הכוח של רשתות חברתיות נובע מהאמון שאנשים נותנים בחברים שלהם. כל קישור שהם מקבלים נהנה מאמון רב יותר מאשר קישור שמגיע ממקור זר. כדי לנצל את רשת האמון הזאת, על המפרסמים לגרום למשתמשים להפיץ בעצמם את המסר השיווקי שלהם. הדרך הנכונה לעשות את זה היא להפוך את המסר השיווקי לאטרקטיבי למשתמשים.

 

אבל יותר מדי פעמים, משווקים מאמינים שכדי שמשתמשים יפיצו את התוכן שלהם, הם חייבים להסתיר את המקורות השיווקיים שלהם. לפעמים זה בא לידי ביטוי בסרטונים מסתוריים ולפעמים ביצירת חשבונות משתמש פיקטיביים שמתחזים למשתמשים לגיטימיים ומפיצים קישורים. הגולשים יעבירו תוכן מסחרי רק אם יש בו ערך ואם הוא אינו מוסתר.

ולבסוף, חשוב לזכור שרשתות חברתיות הן מדיום אינטראקטיבי, בניגוד לפרסום המסורתי. אם פתחנו עמוד בפייסבוק או חשבון בטוויטר, חשוב להשקיע זמן בניטור התגובות. מותג שמקשיב לתלונות ומגיב אליהן ימצא שאנשים ישמחו להפיץ את הבשורה בעצמם.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x