$
אינטרנט

רופרט מרדוק: חדשות באינטרנט - בתשלום

מרדוק, בעליהם של רשת השידור פוקס, הוול סטריט ג'ורנל, מייספייס ועשרות ערוצי תקשורת ברחבי העולם מאמין שהעתיד של תוכן באינטרנט הוא בתשלום. "אם נצליח, כולם יבואו בעקבותינו"

אבנר קשתן 14:3307.08.09
רופרט מרדוק, איל התקשורת והעיתונות האוסטרלי, הודיע כי בכוונתו להפסיק לפרסם תוכן חדשותי בחינם באתרי האינטרנט של חברות התקשורת שבבעלותו, כך דיווח אתמול (ד') הניו יורק טיימס.

 

תאגיד News Corporation שבבעלותו של מרדוק סבלה ברבעון האחרון מהפסדים כבדים של 203 מיליון
דולר, כתוצאה מעלות של 680 מיליון דולר ברה-ארגון של הרשת החברתית הדועכת מייספייס, אשר פיטרה 700 עובדים לאחרונה. מבין כל חלקי התאגיד, הכולל עשרות עיתונים, תחנות טלוויזיה וערוצי כבלים בכל רחבי העולם, העסקים היחידים שדיווחו על עליה ברווחים הם ערוצי הכבלים המתבססים על דמי מנוי חודשי, ובעיקר ערוץ פוקס ניוז השמרני, שהרווח התפעולי שלה עלה ב-50%.

 

לעומת ערוצי הכבלים, עסקי העיתונים סבלו מירידות חדות ברווחיות. הוול סטריט ג'ורנל, אשר נמצא בבעלות ניוז קורפ, דיווח על ירידה ברווח התפעולי של 43% ברבעון האחרון, מ-167 מיליון דולר ל-96 מיליון, וזאת כאשר הוול סטריט ג'ורנל הוא כבר היום בין העיתונים המקוונים היחידים שחלק מתוכנם זמין ללקוחות משלמים בלבד. בשנת המס כולה רשם התאגיד הפסד של 3.4 מיליארד דולר, ירידה של 8.9 מיליארד דולר מהשנה שלפניה.

 

על פי מרדוק, הוזלת העלויות שמאפשר האינטרנט, על ידי ביטול הצורך בהדפסה ושינוע של עיתונים, לא תהפוך את התוכן עצמו לחינם. לעיתון הפייננשל טיימס מסר כי "אנחנו מתכוונים לגבות תשלום בעבור כל אתרי החדשות שלנו. אם נצליח, כל ערוצי התקשורת יבואו בעקבותינו". בנוסף לעיתונים, התוכנית היא לגבות תשלום גם עבור התכנים של ערוצי הכבלים כגון פוקס ניוז. בין אחזקותיו של מרדוק כלול גם אתר Hulu, המשדר בחינם פרקים של סדרות טלוויזיה אמריקאיות, ויתכן שהוא גם יהיה בין האתרים שיעברו למודל התשלומים החדש.

 

הכיוון הכלכלי החדש נשמע גם מפיהם של עמיתיו ומתחריו של מרדוק בתחום התקשורת. רוברט איגר, מנכ"ל דיסני, דיבר בכנס של העיתון הכלכלי פורצ'ן לפני כחודש, שם אמר כי "אנשים מוכנים לשלם בשביל איכות, בשביל מבחר ובשביל נוחות", וכי "לא יהיה נכון להניח שבגלל שיש הרבה תוכן חינמי באינטרנט, לא ניתן יהיה לגבות עבור תוכן". הרצון לגבות כסף עבור תכנים מהווה שינוי כיוון עבור מרדוק, אשר אמר בשיחה עם משקיעים בשנת 2007, לפני פרוץ המשבר, כי הוא מאמין במודל התוכן החינמי בליווי פרסומות. בעקבות שיחה זו פתח מרדוק חלקים מהוול סטריט ג'ורנל לגישה חינמית, צעד אותו הוא יבטל עם כניסת המדיניות החדשה.

 

מרדוק ציין כי אין בכוונתו לפתח קורא דיגיטלי לתכני החדשות, אך שהוא תומך בקורא הספרים האלקטרוני Sony Reader על פני הקינדל של אמזון, מכיוון שאמזון לא מאפשרת ליצרני התוכן לקיים קשר ישיר מול לקוחותיה, ומתעקשת על שליטה בתכנים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x