$
חדשות טכנולוגיה

בלאקברי בישראל: ממוצר בוסר לשוק רדום

למרות ההתלהבות סביבו בארה"ב, הסמארטפון של RIM לא הצליח לעורר עניין גדול בישראל. הוויתור של החברה על יבואן מקומי יחד עם התלהבות יתר של חברות הסלולר הרדימו את השוק. האם זה הולך להשתנות?

אמיר טייג 12:1125.05.09

אפריל 2005 היה חודש חם בזירת ההתגוששות התמידית ובין סלקום ופרטנר. שתי החברות התמודדו ביניהן מי תהיה זו שתשיק ראשונה את מכשיר הבלאקברי בישראל. לאחר שבתחילת החודש הודיעה RIM העולמית כי חתמה על הסכמים עם שני המפעילים המקומיים, כבר שבוע לאחר מכן השיקו השתיים, בהפרש של שעות מספר, את השירות. המלחמה על הבכורה גרמה לשתי החברות להביא לשוק מוצר בוסר, אשר לא תמך בעברית בכלל . 

 

רק שנה לאחר מכן, כאשר שקע קצת האבק, החל השיווק האמיתי של המכשירים בישראל. חברת פרטנר לקחה על עצמה ברצינות רבה יותר את ההחדרה של הבלקברי והציעה לצד המכשיר עצמו כמה יישומים ארגוניים אשר פותחו בשילוב עימה והותאמו לסביבת עבודה בעברית. לפני שלושה שבועות לקחה פרטנר את הנושא שלב קדימה והשיקה שירות בלאקברי אשר מיועד ללקוחות פרטיים. ההשקה לוותה באירוע משותף של החברה ונציגי בלאקברי אשר יושבים באירופה. בתוך 10 ימים מכרה פרטנר כמה אלפי מכשירים, ונפטרה בכך מכל המלאי שצברה. 

 

למרות ההתלהבות בארה"ב סביב המכשיר, בארץ הוא מעולם לא הצליח לעורר עניין דומה. כפי הנראה הסיבה לכך היא הבחירה של בלאקברי לעבוד ישירות מול המפעילים ולא באמצעות יבואן מקומי אשר דוחף את המכשיר לחברות הסלולר. נוכח חוזקם של יבואנים כמו יורוקום-נוקיה וסאני של סמסונג, נותר הבלקברי פתרון עבור לקוחות מקומיים ספורים יחסית, אשר מכירים את המותג היטב מהעולם.

 

מנכ"ל פרטנר דוד אבנר בהשקת בלאקברי. אורנג' נפטרה מכל המלאי בתוך 10 ימים מנכ"ל פרטנר דוד אבנר בהשקת בלאקברי. אורנג' נפטרה מכל המלאי בתוך 10 ימים צילום: סיון פרג'

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x