שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אינטרנט

גוגל תאפשר לפרסם על סימנים רשומים

ענקית החיפוש הכריזה כי בכוונתה לאפשר למפרסמים להשתמש בסימנים מסחריים של חברות אחרות במודעות החיפוש שלה. ההחלטה עלולה להוביל לגל תביעות

איתמר שאלתיאל 10:4315.05.09
גוגל הכריזה אמש (חמישי) כי בכוונתה לאפשר שימוש מוגבל בסימנים מסחריים במודעות החיפוש שלה, גם אם בעל הזכויות מתנגד. "אני חושב שיהיו בעלי סימנים מסחריים שלא יאהבו את המדיניות הזו, אך החוק מאפשר זאת," אמר טרי צ'ן, יועץ סימנים רשומים בכיר בגוגל. צ'ן אמר את הדברים בראיון לניו-יורק
טיימס.

 

לדברי צ'ן, מדובר ב"עיקרון מבוסס למדי בעולם הבלתי-מקוון ובעולם המקוון". הוא הוסיף כי גם יאהו ומיקרוסופט מאפשרות שימוש דומה בסימנים מסחריים במודעות פרסומיות. עם זאת, יאהו ומיקרוסופט אינן מאפשרות לפרסם מודעות על מילות חיפוש הרשומות כסימן מסחרי של חברות מתחרות, מדיניות שבה מחזיקה גוגל כבר זמן רב, ושהובילה חברות כ-American Airlines ו-Geico לתבוע אותה בעבר.

 

המדיניות החדשה של גוגל תיעשה רשמית בארצות הברית רק בחודש הבא, והיא צפויה להעלות את מחירי המודעות המקושרות לסימנים מסחריים. אולם ההחלטה עלולה גם לגרום לגל תביעות כנגד החברה. לדברי אריק גולדמן, פרופסור למשפטים באוניברסיטת סנטה קלרה, "הם שופכים דלק למדורה. בעלי סימנים מסחריים רשומים לא יאהבו את שינוי המדיניות הזה. הם כבר עכשיו חשים שגוגל לא מתייחסת אליהם כראוי. גוגל מקשה עליהם עוד יותר לשלוט בשימוש המקוון בסימנים המסחריים שלהם".

 

בתוך כך, שירותי גוגל ברחבי העולם חוו אמש האטה משמעותית. לטענת גוגל, הבעיות החלו לאחר שטעות באחת המערכות שלהם הובילה לניתוב חלק מתעבורת המידע דרך אסיה, מה שגרם ל"פקק תנועה". בגוגל הוסיפו כי רק כ-14 אחוזים מהמשתמשים הושפעו מהבעיה, וכי התקלה תוקנה בתוך שעה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x