$
אינטרנט

גוגל ויוניברסל הסכימו על זהות מנהל ערוץ המוזיקה המשותף שלהן

גוגל ו-Universal Music הודיעו לפני כחודש על הקמת אתר קליפים חדש, Vevo, שיתבסס על טכנולוגיה של יוטיוב. כעת הסכימו שתי החברות על מועמד לניהולו: ריו קרייף, בכיר ביוניברסל

יוסי גורביץ 15:4710.05.09
גוגל וחברת המוזיקה יוניברסל (Universal Music Group) הגיעו להסכמה בדבר מועמד לניהול האתר המשותף שלהם - Vevo. המועמד הוא ריו קרייף, בכיר ביוניברסל. כך מדווח אתר סינט.
צילום מסך: youtube.com
הכוונה - להשיק ערוץ שיתבסס על הטכנולוגיה של יוטיוב, ועל התכנים של יוניברסל צילום מסך: youtube.com
 
לפני כחודש, הכריזו גוגל ויוניברסל על הסכמה להשיק בקרוב ערוץ סרטוני מוזיקה – שזכה לשם Vevo – שיתבסס על הטכנולוגיה של יוטיוב, שאף תפתח את הערוץ. יוניברסל היא חברת ההקלטות הגדולה ביותר בארה"ב, והיא תספק את רוב התוכן של Vevo. שתי החברות יחלקו בהכנסות מהפרסומות שיוצגו באתר. מועד השקתו של Vevo אינו ידוע, אך ההערכה היא שהוא יושק עוד השנה. במקביל, מנסה גוגל לגרום לשלוש חברות ההקלטה הגדולות האחרות בארה"ב – EMI, סוני ו-וורנר - להשתתף במיזם. 
 
קרייף הוא מנהל ה-eLabs, חטיבת העסקים הדיגיטליים של יוניברסל, ולפני כן שימש כמנהל חטיבת הסלולר של החברה. הוא נחשב לידידותי ליוטיוב, ובינואר שיבח את הצעדים האחרונים שנקטה גוגל בנסיון להפוך את יוטיוב לנכס מניב.

 

גוגל, שרכשה את יוטיוב ב-2006 תמורת כמיליארד וחצי דולרים, מתקשה להפוך את האתר למרוויח. לאחרונה פורסם כי הוא צפוי להפסיד 470 מיליוני דולרים בשנת 2009. הסיבה לכך היא, בין השאר, רתיעתם של מפרסמים מתוכן גולשים בלתי צפוי. במהלך השנה האחרונה, נקטה גוגל מספר צעדים שמטרתם "לביית" את האתר ולמשוך אליו מפרסמים. עד כה, ההצלחה היתה חלקית בלבד. בעת ההודעה על השקתו הצפויה של Vevo, התייחס אליו מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, כאל "ערוץ לוויין" של יוטיוב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x