$
אינטרנט

מכירות המוצרים הווירטואליים שומרות על כוחן

בעוד הכלכלה כולה מתכווצת, ניכרת עליה במכירות חפצים וירטואליים – שדרוגים לדמויות בעולמות וירטואליים, או מתנות בפייסבוק. הסיבה? אנשים מבלים יותר בבית

יוסי גורביץ 12:4008.12.08

למרות המיתון והירידה במכירות אתרים מקוונים, חברת Virtual Greats, המתמחה במכירת חפצים וירטואליים המחקים חפצים ידועים מהעולם האמיתי מדווחת כי מכירותיה לא ירדו בתקופה האחרונה. Virtual Goods מוכרת חפצים כגון נעליו הכחולות של אלוויס או חפצים המזוהים עם סלבריטאים אחרים, המשמשים לאבזור אוואטרים ודמויות בעולמות וירטואליים שונים. גם אתרים אחרים למכירת חפצים וירטואליים מוסרים שמכירותיהם לא נפגעו – ובחלק מהמקרים אף עלו. כך דיווח אתמול (א') "הניו יורק טיימס".

 

החפצים הווירטואליים מאפשרים למשתמשים לשמור על ייחודיות מול משתמשים אחרים תמורת מחיר נמוך יחסית – החפצים הללו עולים דולרים ספורים. עם זאת, האתר הפופולרי ביותר לרכישה של חפצים וירטואליים הוא הרשת החברתית פייסבוק, שמשתמשיה יכולים לרכוש מתנות ולשלוח אותן זה לזה.

 

חנות וירטואלית בסקנד לייף חנות וירטואלית בסקנד לייף צילום: cc-by-sa Torley

 

תעשיית החפצים הווירטואליים מגלגלת כמיליארד וחצי דולרים ברחבי העולם. Virtual Greats מייצרת כמות מוגבלת של מוצרים מאותו סוג, וכתוצאה מכך הם עשויים להימכר במחירים גבוהים גם במכירה ליד שנייה: לאחרונה נמכרה הילה מוזהבת שאיננה מיוצרת עוד תמורת 6,000 דולרים. החברה מצאה, באופן לא מפתיע, שמוצרים ממותגים נמכרים יותר ממוצרים לא ממותגים ושמוצרים גדולים, שפרטיהם גלויים לעין, נמכרים יותר ממוצרים קטנים יותר.

 

אבל רוב המוצרים, כאמור, זולים הרבה יותר. מדוע הם ממשיכים להניב רווחים כאשר הכלכלה קורסת? מנהלי Virtual Greats מעריכים שהדבר נובע מכך שאנשים יוצאים לבילויים הרבה פחות, מבלים הרבה יותר מול המחשב, ואומרים לעצמם שלאחר שחסכו כל כך הרבה, "מגיע להם" לבזבז סכום כסף קטן על האוואטר שלהם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x