$
אינטרנט

ארה"ב נגד גוגל?

משרד המשפטים האמריקאי שכר את שירותיו של עו"ד ידוע כדי לבחון אפשרות לתבוע את גוגל בגין הפרת חוק ההגבלים העסקיים. התוצאה: מניית גוגל צנחה ב-5.5%

משרד המשפטים האמריקאי שכר את שירותיו של אחד מעורכי הדין הידועים הארצות הברית, סנפורד ליטבק. ליטבק, שכיהן בעבר כסגן יו"ר תאגיד וולט דיסני, נשכר כדי להתכונן לתביעה נגד גוגל בגין הפרת חוק ההגבלים העסקיים האמריקאי. כך דווח היום (ג') בוול-סטריט ג'ורנל.

 

היה סגן יו"ר תאגיד דיסני, עשוי לתבוע את גוגל. סנפורד ליטבק היה סגן יו"ר תאגיד דיסני, עשוי לתבוע את גוגל. סנפורד ליטבק צילום: בלומברג
עסקת גוגל-יאהו, שנחתמה ביוני האחרון, תאפשר לשתי החברות לשלוט ביותר מ-80 אחוזים משוק הפרסום בחיפוש. העסקה עוררה את התנגדותה של התאגדות המפרסמים האמריקנית (ANA), ששלחה מכתב בנושא לרשות האמריקנית להגבלים עסקיים.

 

שכירת שירותיו של ליטבק, לפי ההערכות, מעידה על כוונת משרד המשפטים האמריקני למנוע את העסקה. כתוצאה מכך, ירדו מניות גוגל ב-5.5 אחוזים, והן נמכרו ב-419.95 דולרים. מניות יאהו נפלו גם הן ב-5.4 אחוזים, אולם עלו מאז בכ-18 סנט ל-18.26 דולר.

 

ליטבק נתבקש לבחון האם העדויות שנאספו עד כה מאפשרות תביעה. עם זאת, לא ברור עדיין אם משרד המשפטים האמריקני אכן מתכוון לתבוע, והאם תביעת ההגבלים העסקיים תהיה רק כנגד עסקת יאהו-גוגל או כנגד התרחבות עסקי הפרסום של גוגל בשוק המקוון.

 

העסקה עם יאהו נתנה לגוגל את הזכות למכור מודעות באתרי יאהו ובתוצאות החיפוש שלה, ולהתחלק ברווחים עם יאהו. ב-ANA, שמאגד יותר מ-400 חברות פרסום אמריקניות גדולות, טענו שהעסקה תוביל לחיסול המתחרים בשוק, צמצום הבחירות העומדות בפני מפרסמים והעלאת מחירים.

 

גוגל הודיעה שהעסקה עם יאהו אינה מפירה את חוק ההגבלים העסקיים, ושהיא דחתה את מימוש העסקה עד לתחילת אוקטובר מרצונה הטוב, כדי להעניק למשרד המשפטים זמן לבחון את העסקה.

 

מודעות גוגל בתחנות טלוויזיה של NBC

 

בתוך כל, אתמול דיווח הניו-יורק טיימס כי גוגל תתחיל למכור מודעות בכמה רשתות כבלים בבעלות NBC, ובכך להיכנס גם לשוק הפרסום בטלוויזיה. תחת ההסכם, NBC תעניק למפרסמים זמן קצר יחסית ברשתות כמו CNBC, MSNBC ו-Oxygen, שאותו הם יוכלו לרכוש דרך תוכנית הפרסום בטלוויזיה של גוגל.

 

החברות גם הסכימו לעבוד ביחד עם הכנת פלטפורמת הפרסום בטלוויזיה של גוגל לשווקים מקומיים, ולשתף פעולה במחקר לטכנולוגיות חדשות. גוגל נכנסה לשוק הפרסום בטלוויזיה לפני 17 חודשים, והבטיחה לסייע למפרסמים לקנות זמן מסך בתכניות המכוונות לקהלים רלוונטיים, ולבדוק בצורה טובה יותר את השפעת הפרסומת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x