$
אינטרנט

הזיגזג של אתר תפוז

מה הנהלת תפוז באמת יודעת על הפרסום הסמוי שמתנהל בפורומים שלה?

דורה קישינבסקי 15:5119.05.08
חברת דפי זהב ניהלה קמפיין פרסומי בתפוז, שבמסגרתו התעלמה הנהלת האתר ממסרים פרסומיים סמויים שהוחדרו לפורומים של תפוז. המסרים הופיעו בדמות הודעות פורום אותנטיות לכאורה של מוכר פרחים בשם שאול. בתפוז לא אוהבים להודות בכך. לפני כחודש הכחיש סמנכ"ל השיווק צחי שטיין (שמאז עזב
את תפוז) שדפי זהב קיבלו אישור גורף לפרסם בפורומים הודעות מסחריות, וטען שכל מנהל פורום יכול לבחור בעצמו אם למחוק את שאול או לא. אך כשגולשים זועמים התלוננו על הצפת הפורומים בהודעות מסחריות מעיקות, השיבה להם מנהלת הפורומים נעמה פלד בהודעת פורום: "מדובר בפרסום מצומצם ומאושר על ידינו, שמתקיים בכמה פורומים".

 

ההודעה הזו הוסרה מהאתר לאחר שפנינו לתפוז לשאול מתי החלה לפעול חבילת הפרסום החדשה ויוצאת הדופן הזו. מכתב התגובה שקיבלנו ממשרד מורל-צור תקשורת, שמטפל ביחסי הציבור של תפוז, הסביר כי "ההודעות בפורומים שתוארו, הכוללות הודעות המפנות לסרטונים ביוטיוב ומטהקפה, אינן מטעם או באישור כלשהו של תפוז!!! אנחנו לא מאפשרים שימוש לרעה בפורומים אשר מתבצע על ידי גורמים מסחריים בהעלאת פרסום מסחרי באופן גורף וללא אישורנו". ההודעה של פלד, הסביר המכתב, התייחסה בכלל לפעילות פרסומית אחרת, ומדובר באי-הבנה.

 

אלא שחפירה בארכיון העלתה הודעה דומה של מנהלת פורום טלוויזיה בתפוז, שהזהירה את גולשי הפורום שלה מפני הודעות מוזרות שעתידות להופיע באתר: "מדובר בשת"פ של תפוז ודפי זהב... חשוב לזכור שהפרסומות המופיעות בהודעות הן פרסומות לכל דבר כמו הבאנרים בפורום".

 

הפנינו את אנשי תפוז להודעה הזו, והפעם קיבלנו תשובה ברורה יותר: "דפי זהב יצאו בקמפיין גדול שכולל באנרים, וידיאו ועוד, ופרסמו כמה הודעות במספר מצומצם של פורומים מטעם שאול ופרחיו באישור תפוז, תוך עדכון הגולשים שמדובר בגורם מסחרי, דבר שלא נהוג לעשות באתרים אחרים".

 

"זה שטח אפור", אמר ל"כלכליסט" ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב. "אם מכניסים תוכן מסחרי והגולש התמים חושב שזה תוכן אמיתי - בעיניי זה קו אדום. אבל שאול פרחיו ובניו הוא דמות כל כך מוכרת, עד שלא היה חשש שאדם תמים יחשוב שזה אמיתי". בפועל, שאול פרחיו כתב בפורומים של תפוז בלי להציג את עצמו כמפרסם, ויש גולשים שהתבלבלו וניסו לנהל איתו שיחות כנות, משל היה אדם אמיתי ולא דמות פיקטיבית המופעלת בידי גורמים מסחריים.

 

האם תפוז מתכננת פעילות פרסומית דומה בעתיד? מתפוז נמסר כי "כרגע לא מתוכננת פעילות כזו, אבל אי אפשר לפסול מראש".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x