$
אינטרנט

ירידה של 23% במחירי פרסומות מקוונות באפריל

הסכומים שקיבלו האתרים הגדולים בארה"ב בחודש אפריל ירדו ב-52% לעומת מרץ. עיקר הפגיעה בפרסום מודעות גרפיות - באנרים ומודעות צד. תחום הפרסומות לפי תוצאות חיפוש לא נפגע

יוסי גורביץ 13:1019.05.08
בחודשים האחרונים ניכרים סימני האטה בשוק הפרסום המקוון בארצות הברית, כך דיווח היום (ב') "הניו יורק טיימס". בחודש אפריל ירד המחיר הממוצע ששילמו מפרסמים עבור פרסומת ב-23% לעומת חודש מרץ. האתרים הגדולים ספגו את המכה הקשה יותר, והסכומים שקיבלו עבור הצגת פרסומות באתריהם ירדו
באפריל ב-52% לעומת מרץ.

 

עיקר הפגיעה נרשמה בפרסום מודעות גרפיות - באנרים ומודעות צד, אמר ג'פרי לינדזי, אנליסט בכיר בחברת ניהול ההון Sanford C. Bernstein & Company. ההכנסות מפרסום מודעות גרפיות ב-AOL ירדו בחודש אפריל ב-18% ל-191 מיליון דולר, חדשות רעות לחברה האם טיים וורנר, המנסה בימים אלה למכור את AOL. מנכ"ל טיים וורנר, ג'פרי ל. ביוקס, אמר כי החברה "איננה מרוצה" מההכנסות מפרסומות גרפיות באתריה.

 

תחום שלא נפגע הוא תחום פרסומות תוצאות החיפוש, תחום ההתמחות של גוגל, שהוא גם התחום הרווחי ביותר שלה. ברבעון האחרון, דיווחה גוגל על רווחים של 1.31 מיליארד, ומכירות הפרסום שלה בארה"ב עלו ב-30%, יחסית לרבעון המקביל ב-2007. פרסומות החיפוש נתפסות בקרב משווקים כזולות ויעילות – כלי אידיאלי לתקופת שפל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x