$
קולנוע וטלוויזיה

אמזון פריים: איכות במקום כמות

שירות הסטרימינג אמזון פריים לא מתחרה בנטפליקס אלא מבקש להיות האלטרנטיבה האנינה שלו

רותה קופפר 08:5111.08.19

סדרת הטלוויזיה “שר הטבעות”, שמאחוריה נבחרת חלומות של מפיקים מסדרות מצליחות כמו “משחקי הכס”, “שובר שורות” ו”הסופרנוס”, צפויה לעלות בקרוב ב”פּרַיים”, שירות הסטרימינג של אמזון. בנוסף לסדרת הפנטזיה החדשה, שרוכבת על כנפי הדרקונים של “משחקי הכס”, היא מתעתדת להעלות עוד סדרות מרובות כוכבים, ונפטרת מאלה שהצליחו קצת פחות. היא מנערת את המדפים, ומפזרת עליהם אבק כוכבים.

 

אף שקיבלה לפני שבועיים 47 מועמדויות לפרסי האמי, אמזון פריים פחות מוכרת כאן ובעולם, ויש לה פחות מנויים מלנטפליקס . השירות לא חושף מספרים, אבל לפי אתר העסקים “ביזנס מנג’מנט דגרי”, רק 2% מציבור המשתמשים בסטרימינג מנויים לאמזון. לשירות יש 41 אלף כותרים, לעומת נטפליקס עם 100 אלף כותרים, והיא השקיעה מיליארד דולר בתוכן מקורי — חצי ממה שנטפליקס השקיעה בשלה. בישראל מחיר ההתחברות הראשוני הוא 3 דולר לחודש לחצי השנה הראשונה.

 

 

 אן האתאווי מתוך הסדרה אהבה מודרני אן האתאווי מתוך הסדרה אהבה מודרני צילום: אמזון

 

הסדרה הראשונה בהפקתה “טראנספרנט” קיימת מ־2014 וזכתה להצלחה רבה (כעת עושים ממנה מחזמר). אליה הצטרפו עוד סדרות מצליחות כמו “גברת מייזל המופלאה”, שזכתה בשורה ארוכה של פרסי אמי וגלובוס, כולל פרס הקומדיה הטובה.

 

בסמוך לפרסום השמות הגדולים הקשורים להפקת “שר הטבעות” התפרסם הטריילר הראשון של הסדרה “אהבה מודרנית”, וגם הוא מתהדר בלא מעט שמות גדולים. הסדרה האנתולוגית, שכל פרק שלה עומד בזכות עצמו, מבוססת על טור פופולרי שנכתב ב”ניו יורק טיימס”, ובו סיפורי אהבה עכשוויים ואמיתיים. לפי עורך הטור, דניאל ג’ונס, לסיפור יש סוף טוב מבחינתו כשהאנשים מבינים טוב יותר את עצמם, ולא כשהם משיגים זה את זה.

 

בסדרה בת שמונת הפרקים, שעתידה לעלות ב־18 באוקטובר, משתתפים שחקנים אהובים כמו טינה פיי (“רוק 30”), ג’ון סלאטרי (“מד מן”), אנדי גרסייה, אן האתאווי ודב פאטל. מאחורי המצלמה שמות כמו שרון הורגן (“קטסטרופה” ו”גירושים”), שתביים את הפרק בהשתתפות פיי וסלאטרי. במקביל אמזון נפרדת מכמה סדרות שהצליחו פחות.

 

בשבוע שעבר הצביעה ג’ניפר סאלקה, המנהלת החדשה של אולפני אמזון, על הכיוון שאליו חותר שירות הסטרימינג: “אנחנו לא מתעניינים בגודל ובמספרים, אלא באיכות והתאמה לקהל יעד”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x