• תפריט
אופנה

תחתוני במבוק טרופיים

בשורת אופנה מאינדונזיה עשתה עלייה לישראל עם מותג של הלבשה תחתונה וביגוד חוף שצמח באי באלי

מורן לונדון 08:1018.07.18

בחודש שעבר, בתיאום הולם עם חופשת הקיץ ותחילת עונת התיירות, פרצו כותרות על הסרת הגבלות הכניסה עבור תיירים ישראלים לאינדונזיה. האי באלי, פרובינציה של אינדונזיה, מהווה את יעד הבטן־גב הכי פוטוגני ונחשק שתוכלו למצוא בפוסטים באינסטגרם. יחד עם היותה הצלחה מסחררת כמוקד תיירות, אינדונזיה מציעה גם חיי תרבות מעניינים וכמובן, אופנה.

 

האופנה המקומית בנויה בעיקר ממעצבים עצמאיים, בהם כאלה שפרצו את גבולות אינדונזיה ומקבלים הכרה בינלאומית, שגם השתתפו בתצוגת המחווה לעיצוב האינדונזי שנערכה כחלק משבוע האופנה בניו יורק לפני שנה. הרשת האינדונזית המצליחה ביותר, 69Slam, גם עשתה עלייה לישראל בחודש שעבר עם שתי חנויות.

לכבוד ההשקה הרשמית בארץ הגיע מנכ”ל החברה פיליפ היוברט לביקור ראשון ופתח צוהר לטריטוריה החדשה והמעניינת באופנה האינדונזית. “ב־2002 מתקפת הטרור בבאלי הרסה את התיירות ואת השוק המקומי”, הוא חוזר להיסטוריה הכאובה. “אחרי זה לא נשאר בבאלי שום דבר ממשי בעצם. לא היו דברים גדולים או מותגים גדולים”. ניקולס ברת’, יזם צרפתי, שם עיניו לעבר באלי ב־2004 משום שזיהה את החלל הריק והצימאון. “ניקולס החליט להקים מותג קטן של הלבשה תחתונה, משהו שכולם צריכים”, מסביר היוברט.

 

מימין: פיליפ היוברט, מנכ”ל 69Slam, ונתיב סטרולוב, הזכיין הישראלי מימין: פיליפ היוברט, מנכ”ל 69Slam, ונתיב סטרולוב, הזכיין הישראלי

 

המותג הקטן, 69Slam, הלך וגדל עד שב־2011 הגיע אליו היוברט עם ניסיון בחברות שמייצרות אופנת גלישה וחוף כמו בילבונג שבה שימש מנהל מכירות באירופה. “כשהגעתי ל־69Slam, היו רק הלבשה תחתונה וחמישה סניפים. לאט לאט חדרנו גם לתחומי הלבשה נוספים כמו בגדי ים, טי שירטס וחולצות מכופתרות. המעמד של באלי השתפר, הוא הפך לאי תיירות הומה כמו איביזה והתחילו להכיר אותנו מסביב לעולם”.

 

נתיב סטרולוב, ישראלי בן 23, טייל בתאילנד ושם נחשף למותג. הוא פנה לעזרת הוריו שהחליטו להשקיע כמעט 2.5 מיליון שקל במיזם של בנם. כך הצטרפה ישראל לרשימת המדינות שבהן אפשר להשיג את המותג האינדונזי הפורץ.

 

אופנת 69Slam. הדפסים רועשים מעולם הים והאווירה הטרופית אופנת 69Slam. הדפסים רועשים מעולם הים והאווירה הטרופית

 

“יש לנו 55 חנויות ברחבי העולם ולא כולן בערי חוף”, מספר היוברט. “ביפן, למשל, אנחנו מאד פופולריים. חלק מהקסם הוא שאנחנו לא מתעסקים באופנות. אנחנו לא קוראים תחזיות אופנה או בוחנים מה נעשה אצל המעצבים הגדולים. אנחנו עובדים על הדפסים ומקדמים רק מה שאנחנו אוהבים”.

 

הבגדים צבעוניים מאוד, מעוטרים כולם בהדפסים רועשים מעולם הים והאווירה הטרופית, עשויים ברובם מכותנה ומבמבוק ונעימים למגע. בגדי הים מגיעים בנבחרת רחבה של גזרות ולצידם התחתונים הפופולריים של המותג, בגדי ספורט וביגוד לנשים, גברים וילדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x