$
אופנה

כך הפכה חולצת הטי לסמל סטטוס

עוד ועוד מותגים מדפיסים לאחרונה את הלוגו שלהם על חולצות טי ומוכרים אותן במאות שקלים. איך קרה המהפך של הגופייה שלפני עשרות שנים איש לא העז ללבוש בציבור?

מורן לונדון 08:2706.08.17

תחילת המאה ה־20:

מצטרפת לחיל הים

 

עד סוף המאה ה־19 גברים לבשו חולצות מכופתרות, ותחתיהן אוברול כותנה קל שתפקידו היה ליצור חיץ בין הבדים הנוקשים לגוף. בשלב מסוים האוברול נחצה לשניים: מכנסונים וחולצה - ובתחילת המאה ה־20 כבר ניתן היה לראות פועלים לובשים את החולצה, הלבנה תמיד, לעבודה. ב־1913 ייצר חיל הים האמריקאי טי שירטס שאומצו בחום על ידי הנחתים גם בשעות הפנאי ומשם הדרך למיינסטרים היתה קצרה.

 

 

שנות ה־30:

מיתון ואבק כוכבים

 

המיתון הגדול בשנות השלושים היה תור הזהב של חולצת הטי. עשויה בד זול, קלה לייצור, מתאימה לכל גוף ומתנקה בקלות. הטי שירט קנתה את מעמדה כפריט הלבוש הכי נכון לגברים ולפעוטות זכרים. אבל רק בשנות החמישים, כשמרלון ברנדו לבש אותה בסרט "חשמלית ושמה תשוקה", היא הפכה לפריט אופנה של ממש. את החותמת האחרונה הניח ג'יימס דין שנודע במדיו הקבועים: טי שירט, ג'ינס וז'קט עור.

 

 

  צילום: איי אף פי

 

 

שנות ה־50:

הגוף כשלט מחאה

 

חולצות הטי מהדור הראשון היו לבנות לחלוטין, קנווס נקי שרק ממתין לשאת עליו את ענייניה הבוערים של התקופה. הטי שירט הראשונה שנשאה סלוגנים פוליטיים נוצרה בסוף שנות הארבעים עבור קמפיין המירוץ לנשיאות של תומס אי. דיואי ב־1948 ומאז, אין כמעט אג’נדה שלא זוכה לביטוי על גבי טי שירט.

 

 

 

 

שנות ה־70:

נשים וטאי דאי

 

בסוף שנות השישים גם נשים התחילו ללבוש אותן, הגזרות התעדנו והפכו צרות ומחמיאות יותר. בשנות השבעים בלטו בעיקר טי שירטס בנושאי מחאה, רוקנ'רול ובצביעת טאי דאי. האחרונות, שמציגות מעין פיצוצי צבע, שמשו ביטוי לתרבות שהעלתה על נס שימוש בסמים פסיכדליים.

 

 

 

שנות ה־90:

השכנה והרוקר

 

הטי שירט מעולם לא נעלמה אך את הקאמבק הגדול עשתה בשנות התשעים, שהתאפיינו בעיקר בשני זרמים: מראה בת השכן ומראה הרוקנ'רול. המדים הרשמיים של שני הזרמים היו טי שירט וג'ינס, אך בעוד בת השכן לבשה ליוויס 501 עם טי שירט בוהקת במכנסיים, הרוקרים לבשו ג'ינסים בלויים וקרועים בלוויית חולצות מהוהות עם הדפסים מתריסים.

 

 

 צילום: איי אף פי

 

 

2017:

גם לעשירים מותר

 

חולצות הטי שבו לחזית והן מתהדרות בגזרות מושקעות ובכל הדפס אפשרי. לזה מצטרף גל שהופך את הפריט הפשוט לבגד יוקרה. אם לפני כמה שנים עוד כתבו הצהובונים בהתפעלות על הטי שירט ב־100 דולר של ג'סטין טימברלייק, היום מותגים כמו גוצ'י ו־Amiri מוכרים במחירים גבוהים בהרבה חולצות שעליהן מודפס פשוט הלוגו שלהן עצמן.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x