$
פנאי

מווקמן ל־MRI לפגים: חברת העיצוב המובילה בעולם

עיצוב המקינטוש הראשון של אפל והווקמן האיקוני של סוני הפכו את חברת העיצוב פרוג למובילה בעולם. היום החברה מעצבת מכשיר MRI לפגים של חברה ישראלית

רעות ברנע 08:4816.07.17

"אחד המוצרים שהפכו את חברת פרוג (Frog) למפורסמת הוא העיצוב של המקינטוש הראשון עבור אפל, שהוביל למערכת יחסים ארוכה בין החברה לסטיב ג'ובס", אומרת רינה נאור, נציגת פרוג בישראל.

 

חברת העיצוב הבינלאומית הוקמה ב־1969 בגרמניה והגיעה לארה"ב בשנות השמונים. בעשורים הראשונים להקמתה התמחתה בעיצוב תעשייתי ועם השנים הפכה גם לשם מוביל בעולם עיצוב דיגיטל ועיצוב אינטראקטיבי. בהמשך היתה אחראית החברה לעיצוב הווקמן האיקוני של סוני, המכוניות של אאודי ועוד.

 

"אתה יכול להמציא מוצר נהדר, אבל אם אנשים לא מצליחים להתרגל אליו אתה מוצא את עצמך מהר מאוד בלי עסק", אומר ג'יימס לותר (James Luther), קריאייטיב דירקטור בחברה, שהגיע לביקור בישראל לפני כשבוע וחצי, יחד עם ברברה טורנאגי, מעצבת מוצר בכירה בחברה. "בגלל זה אנחנו קודם כל הולכים ומדברים עם האנשים. אנחנו אוהבים 'להתלכלך' במקומות שמנהלי עסקים לא מרגישים בנוח להכניס את ידיהם אליהם".

 

לותר מוסיף כי "מהרגע הראשון החברה היתה ידועה כאחת שהעיצובים שלה מבוססים יותר על אמוציות. עיצובים רגשיים, לעיתים מעוררי פרובוקציה — מה שאנחנו מנסים לעשות גם היום".

 

המקינטוש הראשון של אפל, עוצב בפרוג המקינטוש הראשון של אפל, עוצב בפרוג

 

 

החיבור הישראלי

 

החברה בעלת 11 משרדים ברחבי העולם, בין השאר בניו יורק, בשנגחאי ובמילאנו, שם יושבים לותר וטוראנגי. הנציגות בישראל נפתחה לפני כ־15 שנה. בביקור הנוכחי של השניים בישראל, הם ביצעו צפייה בפרויקט עליו הם עובדים כבר ארבע וחצי שנים — מכשיר MRI מיוחד לפגים.

 

מדובר בהמצאה של החברה הישראלית אספקס אימג'ינג (Aspect Imaging), שלטענתם תחולל שינוי משמעותי בטיפול בפגים.

 

מכשיר MRI לפגים מכשיר MRI לפגים

 

 

לטענת לותר, "באמצעות המכשיר הייעודי יהיה אפשר לבצע את התהליך בתוך הפגייה עצמה, מבלי לקחת את הפגים למחלקת ראדיולוגיה ולבצע MRI, תהליך שיכול לקחת גם יום שלם. צוות המעצבים שלנו ביצע את המחקר, ביקרנו בבתי חולים, במחלקות טיפול נמרץ ופגיות, שוחחנו עם רופאים ואחיות", הוא ממשיך. "הצוות שלנו כולל מהנדס, מעצב וחוקר. זה היתרון העיקרי בפרוג — הצוות שלנו מורכב מאנשים שמגיעים מתחומים שונים, ממומחים טכנולוגיים ועד ליועצי אסטרטגיה. אנחנו אמנם נחשבים לחברה יקרה מבחינת מחיר, אך מי ששוכר את שירותינו מקבל את הקשת הרחבה ביותר של בעלי מקצוע שאפשר לקבל".

 

החברה עובדת עם מגוון רחב של חברות, בין הן אם ותיקות ובין אם חדשות. לטענת לותר, הרבה מהחברות הקיימות "נכנסות לעבודה עם טכנולוגיות חדשות ואנחנו באים כדי לשנות רעיונות קיימים ולתת נקודות מבט שונות. הרבה חברות בטוחות שהן מכירות את השוק אבל הן לא. אחת החברות שעבדנו איתם בשנים האחרונות היא איקאה, איתה עיצבנו אפליקציה שמאפשרת להפעיל מנורות ולהדליק אור בבית בצורה אוטומטית. הם מצויינים בלייצר רהיטים, אבל פחות הבינו במה שנקרא Connective Products".

 

 

ווקמן של סוני, עוצב בפרוג ווקמן של סוני, עוצב בפרוג

 

 

להפוך תא טלפון לקיוסק

 

בנוסף לעבודות האלו, החברה עיצבה בשנים האחרונות גם קיוסק דיגיטלי, שפותח כחלק מתחרות לעיצוב מחדש של תאי הטלפון בניו יורק. "תא הטלפון היום הוא הרי לא הגיוני", אומר לותר. "המטרה היתה להבין מה אנחנו יכולים לעשות היום עם המודל הקיים. פיתחנו מעין קיוסק שמעניק באופן דיגיטלי מידע לעובדים ושבים בנושאי תרבות, משמש ככלי תקשורת ואפשר להשתמש בו במקרי חירום".

 

לותר מוסיף כי למרות שהמוצר לא זכה בתחרות, הלקוח ביקש מהם לפתח אותו עבור החברה שלו. "אנחנו יכולים להפוך את המוצר ליפה, בין אם הוא פיזי או דיגיטלי", הוא טוען.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x