• תפריט
פנאי

ממרסיי לכפר רות

איש העסקים הצרפתי לורן אמסלם מכר את רשת האופנה שהקים, עלה לארץ והפך ליינן. “אני רוצה לשחזר את תרבות יין הרוזה של דרום צרפת”, הוא אומר בראיון

גלי וולוצקי 09:0116.05.16

לורן אמסלם הוא לא בעל יקב טיפוסי. “אני בכלל לא אוהב יין, את היין הראשון שלי טעמתי לפני שש שנים. הייתי בהונג קונג, ומישהו שעשיתי איתו עסקים התעקש שנשתה שאטו מרגו. טעמתי ודווקא אהבתי”. איש העסקים הצרפתי בן ה־44 הקים בצעירותו במרסיי את חברת האופנה קפרול ג'ינס, המחזיקה כיום כ־180 חנויות ברחבי העולם ו־3,000 נקודות מכירה. לפני כשנתיים הוא מכר 75% ממניות החברה ששווה כ־200 מיליון דולר, עבר לארץ ונכנס כשותף ביקב. עכשיו הוא מנסה לשקם בארץ את תדמיתו של יין הרוזה. "רציתי לשחזר את תרבות יין הרוזה של דרום צרפת וחיפשתי יקב שנוכל לפתח", הוא סיפר.

 

אמסלם, נשוי ואב לארבעה, עלה לארץ בין היתר בשל הפחד מאנטישמיות במרסיי שבה גדל. "פחדתי להישאר שם, דיברו על זה שמכרתי את החברה ושיש לי הרבה כסף", הוא אמר. "המצב במרסיי לא כל כך נוח ואשתי ואני חיפשנו היכן לגור. חשבנו על אוסטרליה ועל לונדון, אבל בסוף סיימנו ברעננה".

 

אמסלם. "פחדתי להישאר במרסיי. המצב שם לא כל כך נוח" אמסלם. "פחדתי להישאר במרסיי. המצב שם לא כל כך נוח" צילום: עמית שעל

 

היועץ מבנדול

 

מדמואזל. רוזה משודרג מדמואזל. רוזה משודרג צילום: אבי ואנונו

עם עלייתו לישראל נוצר הקשר עם הבעלים של יקב תיתורה מכפר רות, דוד מרסיאנו. כיום, לאחר שהשקיע 6 מיליון שקל, הוא הפך לשותף של מרסיאנו, ויחד הם שינו את שם היקב לכזה הנושא ניחוח צרפתי — לה סיטאדל דיאמונט (מצודת היהלום). עם השם החדש הם פצחו בניסיון ליצור את המותג הישראלי הראשון שיתמחה בייצור יינות רוזה בסגנון צרפתי.

 

"במרסיי שותים יין רוזה כמו ששותים משקאות קלים, זה לא נחשב למשקה אלכוהולי. האזור מצטיין ביינות הרוזה שלו, אבל הם יותר סוג של לייף סטייל", הוא אומר. לדבריו, יינות הרוזה זוכים לפעמים לזלזול בארץ בגלל היקבים המתחרים. "לא עושים פה יינות רוזה מספיק טובים", הוא תקף. "אני חושב שעכשיו עם היינות שלנו זה ישתנה".

 

לצורך ייצור היין הביא אמסלם את מקסים גמארד, יינן ויועץ מבנדול המתמחה בייצור יינות רוזה, אשר משמש יועץ ליינן היקב פטריק חבבו. את שני יינות הרוזה הראשונים שלו, פאני 2015 ומדמואזל 2015, הוציא היקב לאחרונה. פאני הוא יין רוזה העשוי מענבי סירה, קברנה סוביניון ומרלו. היין, שכמעט אינו ארומטי ובעל חמיצות טובה וטעמי תות שדה, הוא יבש מאוד ומחירו 99 שקל. מדמואזל הוא רוזה הפרימיום של היקב, והוא עשוי מקברנה סובניון עם סירה ומרלו. הוא יותר ארומטי מאחיו עם מעט יותר מתיקות. גם הוא יבש מאוד ומחירו 149 שקל.

 

רוזה בבקבוק וודקה

 

המיתוג של יינות היקב נראה כמו אחת מהשתיים — או טעות של איש עסקים שאינו מצוי בתעשייה המקומית, או הברקה של מי שבא מבחוץ. מחירי היינות גבוהים ביחס ליינות רוזה אחרים בארץ, אך נמוכים במקצת ביחס לרוזה הפרימיום של היקבים המובילים. המדמואזל נמכר בבקבוק יצוק ומיוחד המזכיר בקבוק וודקה. "אני לא אוהב את הבקבוק, אבל במקרה הזה אני חושב שצריך להסתכל במה שיש בקנקן", מודה משווק היין ג'סי בודק. ואכן, התכולה אלגנטית בהרבה — שני היינות חיוורים, צלולים ופריכים.

 

התוכנית העסקית של היקב כוללת ייצור של יינות רוזה ויינות אדומים בהיקף של כ־150 אלף בקבוקים בשנה. היקב כשר, והיינות, אומר אמסלם, לא יימכרו כלל ברשתות השיווק אלא רק בחנויות יין ובמסעדות. "אנחנו שותלים זנים אחרים שמתאימים לרוזה בסגנון דרום צרפת שאנחנו רוצים לייצר, בעיקר סנסו וגרנאש", הוסיף היועץ גמארד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x